Hrubé příjmy z inzerce vzrostly loni u Blesku, LN, MfD a Práva

24.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. května (ČTK) - Hrubé příjmy z inzerce bez slev, bonusů a výměnných obchodů loni vzrostly u deníků Blesk, Lidové noviny (LN), Mladá fronta Dnes (MfD) a Právo. Naopak objem inzerce klesl u Hospodářských novin (HN) a Sportu. V průměru příjmy deníků vzrostly o 7,4 procenta, plocha, kterou pro inzeráty deníky nabídly, pak o 8,3 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila Unie vydavatelů ve své ročence na základě monitoringu inzerce TNS A-Connect.

Největší hrubé příjmy zaznamenala opět MfD, u níž objem inzerce stoupl o 10,4 procenta na 2,44 miliardy korun. Druhý je Blesk, u kterého byl nárůst 22,7 procenta na 1,19 miliardy; to je také největší nárůst ze všech deníků. Třetí je Právo se 726,2 milionu korun, což je meziročně o 18,4 procenta více.

Čtvrté jsou Hospodářské noviny, které dosáhly objemu inzerce 522 milionů korun. To je méně o půl procenta ve srovnání s předminulým rokem. Lidové noviny jsou páté s 391,7 milionu korun, což je meziročně více o 4,3 procenta. Hrubé příjmy Sportu z inzerce byly 163,7 milionu korun, což představuje pokles o 10,9 procenta.

Sedmý v tabulce je deník Šíp, který však začal vycházet až v říjnu; deník vznikl přeměnou do té doby regionálního Večerníku Praha. Hrubé příjmy z inzerce u Šípu dosáhly 11,9 milionu korun.

Z monitoringu TNS A-Connect také pocházejí údaje o celkové ploše, kterou deníky nabídly v loňském roce pro inzerci; pro tento účel byly všechny plochy inzerátů sečteny do takzvaných celostran. Nejvíce jich měla MfD, a to 15.710 celých stránek, což je více o 12,9 procenta než předloni.

Druhé je Právo (2712,7 celostrany), třetí Blesk (2083,7 celostrany). Následují Hospodářské noviny (1833,9 celostrany), Lidové noviny (1409,1 celostrany), Sport (1160 celostran) a Šíp (84,2 celostrany).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK