LN: Developeři na léto zlevňují byty

20.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. června (ČTK) - Snaha tuzemských developerů nalákat na koupi bytu podle dnešních Lidových novin nezná hranic. Někteří totiž pro získání nových klientů využívají například protahující se povolební vyjednávání, probíhající fotbalový šampionát nebo třeba jen toho, že je léto, píšou.

Například developerská skupina Neocity podle LN poskytuje v souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale slevu 30 tisíc korun z ceny bytu za každý gól, který v daném týdnu střelí česká reprezentace.

Firma Develop Invest zase slibuje snížit ceny bytu o pět procent do doby, než vznikne nová vláda.

Pětiprocentní slevu, a to při koupi bytu do 30. června, nabízí rovněž firma Ekospol. Pozadu se slevami nezůstává ani jednička na tuzemském trhu nového bydlení firma Central Group. Ta totiž rozjela letní výprodej nově dokončených bytů a domů se slevami 50 tisíc, 100 tisíc, ale také až půl milionu korun. Půl milionu však firma sleví pouze u rodinných domů, jejichž cena přesahuje osm milionů.

Podle realitních expertů jsou ale všechny tyto akce dobře promyšlenou marketingovou strategií. "Mají nadsazené ceny, takže i po výrazné slevě se jim prodej stále vyplatí," řekl LN realitní makléř Petr Nožina.

S tím podle deníku souhlasí také ekonomové. "Poptávající v domnění lukrativní slevy je pak ke koupi ochotnější," cituje šéfku analytické společnosti Next Finance Markétu Šichtařovou. Podle ní mají ale tyto 'fígle' ještě jeden důvod. "Slevy svědčí o částečném nasycení trhu nebo polonasycení. U moderních bytových domů na okraji velkých měst, které jsou nyní jedním z nejčastějších projektů velkých developerů, už totiž poptávka klesá. Svědčí o tom i prodlužující se doba, za kterou developer obsadí byt nájemníkem," řekla Lidovým novinám.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK