MfD: Češi jsou podle průzkumu ochotni šetřit na zábavě či módě

22.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. června (ČTK) - Češi by v momentě, kdy by museli z různých důvodů šetřit, oželeli zábavu, módní oblečení a technické novinky v mobilech nebo DVD přehrávačích. Naopak nenechají si sáhnout na dovolenou a zařízení domácnosti jako spotřebiče nebo nábytek. S odvoláním na průzkum mezinárodní společnosti ACNielsen to píše Mladá fronta Dnes.

"Nejvíce začneme šetřit na zábavě mimo domov, na novém oblečení a rušíme plány na pořízení nových technologií," řekla MfD mluvčí společnosti Barbora Bastlová.

Průzkum provedla společnost po internetu mezi 23.500 lidí ve 42 zemích.

Výdaje za zábavu, za oblečení a elektroniku by omezili lidé napříč kontinenty podle stejného klíče. Tyto tři oblasti shodně vyjmenovala půlka lidí v každé zemi. Mnozí také říkají, že by začali šetřit na teple doma. "V úvahu jsme vzali i výsledky z dřívější studie o využívání peněz, které lidem zůstanou po zaplacení nutných výdajů. Zřetelně je vidět, že Evropané se jen neradi vzdávají kvality svého života například u dovolené a zařízení domácností," cituje MfD Bastlovou.

Češi také odpovídají, že nehodlají příliš ušetřit na alkoholu a cigaretách a auto by omezila jen čtvrtina lidí.

Třetina lidí podle MfD říká, že by začala šetřit i na jídle, nosit si obědy do práce z domova a nakupovat například privátní značky velkých obchodních řetězců.

Jakkoliv jdou na českém trhu stále více na odbyt levnější privátní značky řetězců, je větší zájem i o dražší zboží, píše MfD. "Je to poznat na zájmu o luxusní vína, kvalitní sýry a jiné potraviny, cituje mluvčí Teska Janu Matouškovou. Šéf řetězce s elektronikou Datart Pavel Sláma zase MfD potvrdil mírně zvýšený zájem o dražší LCD a plazmové televizory.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK