Lašák: O koupi Travel Service začnou ČSA jednat nejdříve v září

21.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. srpna (ČTK) - ČSA v tuto chvíli o koupi konkurenčního Travel Service nejednají. "Pokud se začne jednat, tak nejdříve v druhé polovině září," řekl na dotaz ČTK v on-line rozhovoru pro server Patria prezident ČSA Radomír Lašák. Vyjádření Travel Service se ČTK nepodařilo získat. Již dříve ale firma uvedla, že je ochotna jednat jen o tom, že by ona sama odkoupila charterové aktivity ČSA.

Uvažovaná jednání s TVS přitom podle Lašáka nesouvisí s nedávným odchodem třetí největší CK v zemi Fischer právě ke konkurenčnímu Travel Service. Klienti CK Fischer začnou namísto s ČSA létat s TVS od listopadu. CK odchod ke konkurenci zdůvodnila mimo jiné tím, že jí Travel Service nabídl za nižší cenu lepší servis a kvalitu.

Lašák ale odmítl srovnávání kvality nabízených služeb ČSA a konkurenčního Travel Service s tím, že ČSA byly jako jediné aerolinie v ČR oceněny několika cenami za kvalitu produktu a palubních služeb. Podle Lašáka ČSA nejsou ochotny své služby prodávat pod cenou.

O charterovou přepravu ČSA je podle něho zájem v ČR i v zahraničí. "Dokážeme ztrátu tohoto, byť významného, klienta nahradit," řekl k odchodu CK Fischer. Lety pro tuto CK tvořily podle něho pouze část charterového programu. Dopravce výpadek letů pro CK Fischer nahradí jinými. "Již nás oslovila řada klientů," řekl Lašák.

Nový prezident ČSA chce podle svých dřívějších vyjádření charterovou dopravu v ČR konsolidovat. Ve hře je možnost koupě TVS, ale také prodej aktivit ČSA na poli charterů.

Travel Service, který patří do stejné skupiny jako Čedok, dopravuje klienty této největší české CK, ale z velké čtyřky českých CK létá také pro CK Firo-Tour a nově pro CK Fischer. ČSA dopravují klienty Exim Touru, která je zřejmě největším prodejcem leteckých zájezdů. Oba dopravci zajišťují lety také pro řadu menších CK, ale i klientů mimo cestovní ruch.

Lašák na internetu odpovídal také na dotazy ohledně palivových příplatků, které společnost podobně jako její konkurenti nedávno zvýšila. "Od začátku roku česká měna posílila vůči americkému dolaru o zhruba deset procent, zatímco cena ropy vzrostla o 36 procent," poznamenal na dotaz, zda rostoucí ceny nekryje z části silná koruna. Navíc asi 75 procent tržeb ČSA negeneruje společnost v silné české měně, ale v dolarech a eurech, dodal. S oslabujícím dolarem a eurem se tedy snižují i výnosy, zatímco mzdové náklady a náklady na pohonné hmoty se zvyšují.

Na linkách ČSA platí cestující od poloviny srpna, kdy dopravce palivové příplatky zvýšil, na evropských linkách 25 dolarů (asi 550 korun), na dálkových 67 dolarů (1475 korun). "Naše palivové příplatky nijak nevybočují a kryjí maximálně asi 40 procent nárůstu ceny paliva," řekl Lašák.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK