Prodej plazmových televizí se ve 2. čtvrtletí zdvojnásobil

25.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Austin 25. srpna (ČTK) - Celosvětový prodej plazmových televizorů se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 95 procent na 2,2 milionu kusů. Informovala o tom výzkumná společnost DisplaySearch na svých internetových stránkách. Podíl plazmových přístrojů na celosvětovém trhu s televizory stoupl na pět ze čtyř procent v prvním čtvrtletí.

Tržby z prodeje plazmových přístrojů se meziročně zvýšily o 57 procent na 4,9 miliardy dolarů. Jejich podíl na celkových tržbách z prodeje televizorů stoupl na 20 procent z 18 procent v prvním čtvrtletí.

Severní Amerika v prodeji plazmových televizorů poprvé předstihla Evropu, a to díky silnější poptávce po přístrojích s větší úhlopříčkou. Severní Amerika se na celkovém prodeji plazmových televizorů podílela 34 procenty a Evropa 32 procenty. U přístrojů s úhlopříčkou 127 centimetrů činil podíl Severní Ameriky dokonce 63 procent.

Jedničkou na trhu s plazmovými televizory zůstala japonská společnost Matsushita Electric Industrial. Tržní podíl jejích přístrojů se značkou Panasonic se zvýšil na 28 procent z 22 procent v prvním čtvrtletí.

Poptávka po televizorech s plochou obrazovkou roste, protože pokles cen povzbuzuje spotřebitele k výměně tradičních televizorů za plazmové modely či modely s obrazovkou z tekutých krystalů (LCD). Společnost DisplaySearch tento týden uvedla, že prodej LCD televizorů se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 135 procent na 9,4 milionu kusů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK