Obchodníci lákají zákazníky na předvánoční slevy

10.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 10. listopadu (ČTK) - Některé obchodní řetězce již zahájily sezónní slevy, aby do svých obchodů v době vánočních nákupů přilákaly co nejvíce lidí. Například v prodejnách Tesco v těchto dnech ceny oděvů a obuvi klesly o 20 procent. Hlavní vlnu slev obchodníci odstartují hned po vánočních svátcích a sezónní výprodeje by měly vyvrcholit v lednu, přičemž loni klesly ceny až o 75 procent. Obchodníci si díky povánočním a novoročním výprodejům uvolní místo ve skladech pro nové zboží.

"V těchto dnech mohou zákazníci v našich obchodech zakoupit veškeré oblečení a obuv s dvacetiprocentní slevou. Jde vůbec o první akci takového rozsahu a plošné slevy se týkají tisíců výrobků," řekla Dušana Kriváková ze společnosti Tesco Stores ČR, která v Česku provozuje šest obchodních domů, 45 hypermarketů a 31 supermarketů. Další velký výprodej plánuje Tesco Stores ČR na období vánočních svátků, kdy by ceny sezónního zboží měly klesnout o několik desítek procent. "Zákaznické průzkumy ukazují, že předvánoční slevy jsou mezi zákazníky velmi oblíbené," dodala Kriváková.

Sezónní slevy připravuje také společnost Ahold, která má v Česku 297 supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. "Výprodeje zahájíme kolem Vánoc. Loni jsme při povánočních svátcích snížili cenu vybraného zboží až o 70 procent a letos budou slevy podobné," řekla mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Kateřina Pecinová.

Loni první obchodní řetězce zahájily zimní výprodeje již na Štěpána a pokračovaly v nich celý leden, kdy slevy kromě zimního oblečení a obuvi zahrnovaly i dekorace, spotřební elektroniku, vybavení pro zimní sporty a kosmetické balíčky. Levněji bylo možné po loňských Vánocích koupit také nábytek, který tehdy až o 50 procent zlevnily například prodejny Ikea.

Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika společnosti Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Vyšší výdaje si domácnosti mohou dovolit díky rostoucím mzdám, nižší nezaměstnanosti a také snadnější dostupnosti spotřebitelských úvěrů.

První obchody začaly letos vánoční zboží prodávat již v polovině října a největší nápor zákazníků očekávají těsně před vánočními svátky. Ty jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK