České obchody Delvita koupí německá REWE Group za 2,8 miliardy Kč

13.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brusel 13. listopadu (ČTK) - Belgická společnost Delhaize prodává své supermarkety Delvita v České republice za 100 milionů eur (2,8 miliardy korun) německé maloobchodní skupině REWE Group, vlastníkovi sítí Penny Market a Billa. Vyplývá to z dnešního sdělení společnosti. Delhaize má v České republice 96 supermarketů a minulý týden se rozhodla z českého trhu kvůli ztrátám odejít.

Delhaize se tak dohodla s firmou, které loni předala i svých 11 obchodů na Slovensku. Delvita je již čtvrtým obchodním řetězcem, který se rozhodl z českého trhu odejít. Loni z ČR odešel Julius Meinl, letos jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka.

Delhaize prodává své obchody REWE za podmínky, že nový vlastník převezme všechny jejich zaměstnance. Transakci ještě musí schválit regulační orgány.

REWE Group byla podle tisku jedním ze zájemců o síť Delvita vedle nizozemského Aholdu a britského Teska. Rewe vlastní diskonty Penny Market a supermarkety Billa v počtu asi 240 obchodů.

REWE v dubnu uvedla, že chce v Česku v následujících třech až pěti letech investovat zhruba 130 milionů eur, a nevyloučila ani akvizice. Skupině Rewe loni mezi deseti největšími tuzemskými obchodníky patřilo čtvrté místo za Makro&Cash Carry, skupinou Schwarz (diskonty Lidl a hypermarkety Kaufland) a společností Ahold (supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova).

Rewe loni v ČR vykázala obrat 665 milionů eur (zhruba 19 miliard korun) a zaměstnávala 6300 lidí. Obrat celé Rewe Group činil 41,7 miliardy eur (1,2 bilionu korun). Skupina provozuje 11.804 obchodů v Německu a 13 evropských zemích a zaměstnává zhruba 261.000 lidí.

Delvita byla loni mezi deseti největšími českými maloobchodními prodejci poslední. Společnost loni v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.

Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v Česku v posledních letech ztrácí pozici, protože je z trhu vytlačují diskontní prodejny a hypermarkety. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších prodejců zhruba 17procentní podíl a již je téměř dohnaly diskontní prodejny, které zde expanzi zahájily později. Na trhu kralují hypermarkety s podílem 41 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK