Vodafone zvýšil počet zákazníků na 2,31 milionu

14.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 14. listopadu (ČTK) - Nejmladší mobilní operátor Vodafone CR zvýšil za tři čtvrtletí letošního roku počet svých zákazníků o 169.000 na 2,311 milionu. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

"Saturovaný mobilní trh a silná konkurence ale vyžadují expanzi i do nových oblastí, a proto je nutné překročit hranice mobilního trhu a oslovit nové skupiny zákazníků. Důležité také je udržet stávající zákazníky a trvale jim nabízet stejné výhody jako novým," uvedl generální ředitel tuzemského Vodafonu Grahame Maher.

Nejvíce zákazníků letos získal T-Mobile, který od začátku roku zvýšil jejich počet o 188.000 na 4,82 milionu a po třech čtvrtletích se vrátil na první příčku na trhu. Konkurenční Telefónica O2 zaznamenala čistý přírůstek jen 84.000 SIM karet a koncem září měla 4,76 milionu klientů. Celkem tak bylo na trhu 11,89 milionu aktivních mobilních telefonů, což představuje více než 116 telefonních čísel na 100 lidí.

Vodafone vykazoval na konci třetího čtvrtletí průměrný výnos na zákazníka 670 korun, což nejvíce na trhu. T-Mobile od jednoho klienta dostával v průměru 490 korun měsíčně a O2 o 15 korun více. Podíl lukrativnější tarifních klientů byl u Vodafonu 53 procent zatímco u konkurence se pohyboval kolem 34 procent u T-Mobile a 37 procent u O2.

Vodafone CR vznikl začátkem roku přejmenováním mobilního operátora Oskar. To souviselo s loňským prodejem společnosti od kanadské TIW do rukou skupiny Vodafone.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK