Komerční banka strhla klientům peníze dvakrát

21.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. listopadu (ČTK) - Komerční banka v pondělí zaúčtovala svým klientům výběry z bankomatu provedené od pátku 17. listopadu do pondělí 20. listopadu dvakrát. Informovala o tom Romana Ondrůšková z tiskového oddělení Komerční banky. Někteří klienti banky se tak mohli dostat na svém účtu do debetu, což jim mohlo způsobit velké potíže například při placení kartou v obchodech. Komerční banka však dosud na svých internetových stránkách o uvedeném problému neinformovala.

Podle Ondrůškové šlo o chybu v IT systému, která byla dnes odstraněna. Všem poškozeným klientům bude v průběhu dnešního nočního zpracování chybně zaúčtovaná položka automaticky vrácena zpět na jejich účet. Na chybu banku upozornili i klienti, kteří podle Ondrůškové volali na call centrum banky.

"Všechny neoprávněné poplatky a transakce klientům vrátíme. O závažných případech, kdy by klientům vznikly velké škody, nevíme. Dosud dopad chyby v IT vyhodnocujeme," sdělila dále ČTK s tím, že podrobné statistiky kolika klientů, či výběrů z účtů se to týká, nemá k dispozici.

Podle Ondrůškové klientům banka vrátí i například úrok z nepovoleného debetu. Individuálně pak bude banka s klienty řešit i případné problémy vzniklé například z toho, že kvůli malému zůstatku na účtu banka neprovedla trvalý příkaz k úhradě. "Budeme to řešit aktivně z naší strany, ale pro urychlení by bylo dobré, kdyby klienti sami podali reklamaci na své pobočce nebo přes call centrum," dodala.

Podle pravidel banky má vyřízení reklamací na starosti ředitel pobočky, kde má klient účet. V případě nespokojenosti klienta s vyřízením reklamace nebo i z dalších důvodů je podle Ondruškové reklamace postoupena na centrálu a popřípadě až k ombudsmanovi banky.

Klienti se mohou rovněž obrátit na Sdružení obrany spotřebitelů, které jim pomůže s vyřízením případné reklamace. "Tuto službu poskytujeme v rámci našeho běžného provozu. Pokud by klienti nevěděli, jak reagovat, mohou se na nás obrátit," uvedla Ivana Picková z SOS. Podle ní ale sdružení nechystá žádnou akci na ochranu klientů banky, která by souvisela s tímto případem.

Letos v červenci se podobná událost stala v ČSOB, kdy banka dvakrát zaúčtovala veškeré transakce, tedy nejen výběry z bankomatu. Trvalo pak několik dní, než vše uvedla do pořádku. Tehdy také šlo o chybu IT.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK