Prodej po internetu by mohl letos stoupnout až na 14 miliard Kč

22.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. listopadu (ČTK) - Prodej zboží a služeb na internetu by mohl letos vzrůst o 30 až 40 procent až na 14 miliard korun. Odhadují to velcí internetoví obchodníci oslovení ČTK. Například největší Internet Mall letos čeká růst o 35 až 40 procent z loňských 1,04 miliardy korun. Kasa.cz pak plánuje zvýšení tržeb téměř o polovinu na 700 milionů.

Podle obchodníků letos začali lidé nakupovat na Vánoce na webu s předstihem již koncem října. "Poprvé o sobě předvánoční horečka dala vědět ve 45. týdnu, tedy od 6. listopadu, a je zajímavé, že ve stejný týden se projevila jak v ČR, tak i na Slovensku, Maďarsku a v Polsku," uvedl marketingový ředitel Internet Mall Michal Pobežal.

Z hlediska sortimentu je podle majitele obchodu Kasa.cz Martina Kasy již několik let největší zájem o digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektrospotřebiče jako jsou holicí strojky nebo žehličky. Letos očekává také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory.

Průměrná hodnota vánoční objednávky se pohybuje okolo 3000 Kč. V běžném měsíci je přitom průměrná cena nákupu na internetu okolo 8000 Kč. "Nižší cena průměrného nákupu o vánocích je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Zákazníci se však nebrání ani nákupu luxusnějších dárků. Mezi nejdražší dárky patří audio-video vybavení domácností. Není výjimkou, že se taková objednávka vyšplhá až ke 200.000 Kč," uvedl Kasa.

Vedle dnes již klasického zboží, jako jsou knihy, elektronika nebo kosmetika, je v současnosti možné přes internet pořídit například kompletní stavební materiál, bazén či automobil.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK