Podle Citibank se žádný útok na její klienty nekonal

24.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. listopadu (ČTK) - Citibank odmítla informace tisku, že někteří její klienti byli napadeni falešnými e-maily. "Článek uveřejněný v dnešních médiích se absolutně nezakládá na pravdě. Citibank v současné době nezaznamenala žádný útok na účty svých klientů a žádný z našich klientů neutrpěl jakoukoliv finanční ztrátu," uvedl generální ředitel Citibank Javed Kureishi. Banka je rovněž připravena žádat o tiskovou opravu.

Deník Právo ve svém dnešním vydání uvedl, že někteří klienti Citibank se zřejmě stali terčem útoku neznámých pachatelů, kteří se snaží vylákat od zákazníků údaje o jejich bankovních účtech. Deník má prý k dispozici e-mail, který svědčí o pokusu takzvaného phishingu (rybaření), tedy podvodné metodě sloužící k vylákání například klientova osobního hesla.

Nebezpečná zpráva je podle deníku v angličtině a stejně jako v předchozích případech, ke kterým došlo například před pěti týdny u tisíců klientů České spořitelny, adresáty varuje před napadením jejich účtu. Současně je vybízí k zadání osobních hesel, čímž by měli obnovit internetový přístup ke svým účtům. V e-mailu je uveden odkaz na webovou adresu, v níž je slovo citibank. Po jejím otevření se tváří jako stránka americké Citibank, vysvětluje Právo.

Banka byla podle deníku informací o pokusu o útok zaskočena. Mluvčí Právu řekla, že o posledním útoku nic neví, a zároveň vyloučila možnost, že by banka podobnými e-maily své klienty, natož jiné osoby, kontaktovala.

Citibank podle mluvčí od října navíc posiluje zabezpečení svého přímého bankovnictví. Klienty ale o tom informuje pouze poštou či prostřednictvím jiných zabezpečených kanálů. Od letošního února prý banka zaznamenala pouze jednotlivé případy, nikoli celou vlnu útoků, řekla deníku Dvořáčková.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK