Průzkum: Hlavní vlna zimních slev propukne v lednu

01.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. ledna (ČTK) - Hlavní vlnu zimních slev většina obchodníků zahájí na začátku ledna, kdy ceny sezónního zboží klesnou o 50 až 70 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti GE Money Multiservis. První obchodníci odstartovali sezónní výprodeje již před vánočními svátky a v samém závěru roku 2006 visely cedule oznamující slevy ve výlohách většiny prodejen obchodních řetězců.

Předseda představenstva GE Money Multiservis Charlie Coode řekl, že společnost v anketě oslovila několik desítek nejvýznamnějších obchodníků. Více než polovina z nich podle něj uvedla, že masivní výprodeje zahájí až na začátku ledna, kdy výrazně zlevní zejména hračky, sportovní potřeby, textil a spotřební elektroniku.

"Z výsledků ankety vyplývá, že obchodníci téměř bez výjimky využívají slev, aby nalákali zákazníky do svých prodejen i po předvánoční nákupní špičce. Ačkoliv se odpovědi různí ohledně data zahájení povánočních slev, vesměs všichni obchodníci se v plánovaných slevách pohybovali mezi 50 a 70 procenty," uvedl Coode.

Obchodníci, kteří se slevami začali již před vánočními svátky, podle něj hodlají na začátku letošního roku sortiment zlevněných výrobků rozšířit.

Například obchody Tesco hned po Vánocích zlevnily až o 70 procent vybrané oděvy a až o polovinu některé elektrovýrobky. "Slevy budou představovány postupně. V každé vlně se zvýší počet výrobků, které budou do slev zahrnuty. Zvýší se i procento slev," řekla Jana Matoušková ze společnosti Tesco Stores ČR.

Prodejny s oděvy a textilem Marks & Spencer minulý týden zlevnily zboží až o 50 procent. Výprodej zahájila také síť obchodů Electro World či specializované prodejny pro kutily a zahrádkáře Baumax.

ČOI nyní kontroluje, zda obchodníci při výprodejích například správně účtují slevy, nešidí zákazníky a dodržují i správné značení prodávaných výrobků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK