Zimní slevy již zahájily i specializované sportovní obchody

02.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 2. ledna (ČTK) - Velké zimní slevy již zahájily i specializované sportovní obchody, které se kvůli teplé zimě potýkají s nižším prodejem lyží a dalšího zimního zboží. Na tuzemských horách se totiž stále nezačalo naplno lyžovat, takže lidé nakupují vybavení pro zimní sporty méně než v minulé sezoně, kdy se lyžaři po sjezdovkách proháněli již od listopadu.

Například síť sportovních obchodů Hervis dnes až o 50 procent zlevnila veškeré zimní zboží. "Není to nic neobvyklého, protože Hervis ve všech zemích s tím (zimními výprodeji) standardně začíná počátkem ledna. Zimní sezonu také zahajujeme o měsíc dříve než konkurence," řekl jednatel společnosti Hervis Sport a móda Luděk Semrád.

Slevy zimního zboží zahájil i konkurenční sportovní řetězec Gigasport. "S výprodeji již začínáme. Škála slev je velmi široká a u zboží ze starších sezon jdou slevy až do 90 procent," řekl mluvčí Gigasportu David Šedivý. Teplá zima podle něj prodejům lyžařského vybavení nepřeje, kvůli konkurenci však nechtěl být konkrétnější. "Výprodeje jsou ale letos obecně daleko masovější a plošnější," komentoval situaci na trhu Šedivý, podle kterého Gigasport zahájil slevy ve zhruba stejnou dobu jako loni.

Také podle Semráda je letos prodej lyží a dalšího zimního zboží kvůli nedostatku sněhu na horách slabší než v předchozích letech. "Jsme dosud na úrovni loňského roku, což je vůči plánu samozřejmě propad," uvedl. Teplá zima podle něj prověří sílu jednotlivých obchodníků se sportovním zbožím. "Je tady spousta hráčů, kteří mají finanční problémy a neplatí dodavatelům. Vždy to nějak překlenuli další sezonou. V okamžiku, kdy nastane jedna špatná sezona, se ukáže, kdo na to má, a kdo ne," podotkl Semrád.

Hlavní vlnu zimních slev většina obchodníků podle průzkumu GE Money Multiservis zahájí právě na začátku ledna, kdy ceny sezonního zboží klesnou o 50 až 70 procent. První obchodníci odstartovali sezonní výprodeje již před vánočními svátky a v samém závěru roku 2006 visely cedule oznamující slevy ve výlohách většiny prodejen obchodních řetězců.

Například 56 hypermarketů Hypernova ve středu sníží ceny sezonního zboží až o 70 procent. "Sleva se bude týkat zejména zimního textilu, pánské i dámské obuvi, sportovních potřeb či zimní výbavy pro motoristy," řekl mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr. Dodal, že zlevněné budou i hračky či vánoční dekorace.

Ahold letos ale nebude zimní výprodeje organizovat v několika vlnách. "Ceny jsme maximálně snížili již nyní a věříme, že zákazníci ocení jak razantní slevy, tak šíři nabízeného sortimentu," podotkl Kytýr.

Prodejci si díky velkým sezonním výprodejům uvolní sklady a plochy pro nové zboží. Česká obchodní inspekce nyní kontroluje, zda obchodníci při výprodejích neporušují zákony.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK