ÚOHS povolil prodej Droxi i rozšíření drogistické sítě Teta

04.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno/Praha 4. ledna (ČTK) - Německá firma Schlecker může koupit síť drogerií Droxi a majitel drogerií Teta firma p.k. Solvent smí ovládnout předního domácího distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Obě fúze povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Na trhu drogerií v ČR je silná konkurence, a fúze tak nenaruší hospodářskou soutěž, řekl mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa. Částky, za které by měl Schlecker získat drogerie Droxi a p.k. Solvent společnost Mistr Distribuce, zatím nebyly zveřejněny.

Droxi v tuzemsku sdružuje 130 obchodů a dosud patří do skupiny Meinl. Ta už předloni prodala kvůli ztrátovosti své české supermarkety Julius Meinl nizozemskému Aholdu, provozovateli prodejen Albert a Hypernova. Společnost Droxi předloni vykázala zisk téměř 60 milionů při tržbách 1,6 miliardy korun.

Firma Schlecker má nyní v Česku 19 prodejen, v Německu je to ale největší drogistický řetězec, který má přes 10.000 obchodů. "Očekáváme, že se koupě (společnosti Droxi) uzavře začátkem roku 2007 po schválení antimonopolním úřadem," řekl loni na podzim Mladé frontě Dnes marketingový ředitel Schleckeru Uwe Blank.

Podobný časový harmonogram má i společnost p.k. Solvent. "Koupi společnosti Mistr Distribuce chceme dokončit do konce letošního ledna," sdělilo dnes ČTK vedení firmy. Síť specializovaných obchodů Teta měla na konci roku 2005 v Česku 516 prodejen a její předloňský obrat činil 3,6 miliardy korun. Loni počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by měl díky fúzi ještě narůst.

Mistr Distribuce má na českém trhu na starost drogistické výrobky Procter&Gamble, ReckittBenckiser, Colgate&Palmolive, Vileda, LAKMA či Bielenda. Společnost provozuje distribuční sklady v Brně a Kněževsi u Prahy. Předloni vykázala tržby za prodej vlastních výrobků a služeb 1,14 miliardy korun. Firma nyní spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a je dceřinou společností logistické firmy ESA.

ÚOHS už dříve uvedl, že tržní podíl spojených firem nebude pro český trh znamenat hrozbu. Drogistické zboží dnes prodávají také obchodní řetězce a v omezené míře i lékárny. Firmy mají navíc konkurenty i mezi ostatními sítěmi drogerií.

Například společnost Rossmann měla předloni v ČR 95 drogerií. Tržby firmy Rossmann za prodej zboží v roce 2005 vzrostly z 1,5 miliardy korun v roce 2004 na takřka 1,7 miliardy korun. Dařilo se i firmě dm-drogerie markt. V uplynulém hospodářském roce, který skončil loni v září, společnost zvýšila obrat meziročně o 23 procent na bezmála 2,5 miliardy korun. Dm-drogerie markt loni v ČR provozovala 116 obchodů.

Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty a na dalších místech je malá samoobsluha se 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK