Češi nakupují potraviny hlavně v hypermarketech a diskontech

05.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. ledna (ČTK) - Češi chodí nakupovat potraviny hlavně do hypermarketů a diskontních prodejen, méně pak do supermarketů. Čerstvost a kvalita potravin je pro české zákazníky stejně důležitá jako cena. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Shopping Monitor 2006/07 společností Incoma Research a GfK Praha.

Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research řekl, že jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo hypermarket již 39 procent českých domácností, což je dosud nejvyšší výsledek. "Preference diskontních prodejen mírně vzrostly na 24 procent a supermarket uvádí jako své hlavní nákupní místo 15 procent dotázaných, stejně jako loni," uvedl.

Naopak při nákupu čerstvých potravin, zejména masa a masných výrobků, roste na tuzemském trhu význam menších a specializovaných prodejen. "Například čerstvé maso nakupuje v menších prodejnách, jako jsou samoobsluhy či řeznictví, polovina zákazníků a tento podíl trvale roste již od roku 2003," upozornil Skála.

Češi se při výběru prodejny, ve které nakupují většinu potravin, řídí hlavně její polohou, cenami a nabídkou zboží. Lidé tvrdí, že čerstvost a kvalita potravin je pro ně stejně důležitá jako ceny. Zhruba 82 procent zákazníků uvádí, že je pro ně čerstvost a kvalita velmi důležitá.

"To v praxi znamená, že na nízké ceny a slevy lze velké množství zákazníků nalákat, ale nekvalitními či málo čerstvými potravinami jich lze mnoho ztratit," podotkl Skála.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK