Pojišťovny: Klienti jsou nyní vzdělanější, ale příliš dají na cenu

21.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. ledna (ČTK) - Klienti tuzemských pojišťoven se za posledních deset let výrazně změnili. Nyní jsou mnohem informovanější a vzdělanější, ale pořád ještě nejsou zvyklí podrobně zkoumat podmínky, kvalitu a obsah služeb pojišťoven. Zákazníci stále dávají příliš důrazu na cenu pojistky. Vyplývá to z ankety odborného měsíčníku Pojistný obzor mezi šéfy domácích pojišťoven.

"Zákazníci jsou daleko více informovaní a vzdělaní - orientují se v základních typech pojištění a finance a finanční služby obecně pro ně dnes nekončí u bankovních produktů, uvedl ředitel Kooperativy Vladimír Mráz. Český spotřebitel přesto mnohdy přistupuje k informacím i produktům povrchněji, než by bylo žádoucí, dodal.

Na počátku demonopolizace českého pojistného trhu zákazník pojišťovnu vnímal především jako nutné zlo, upozornil ředitel Generali Jaroslav Mlynář. "Pracovník pojišťovny stál zřetelně na druhé straně, ať již ten pán s kufříkem, se kterým pojištění sjednával, nebo ten mračící se úředník za přepážkou, se kterým musel cosi vyplňovat," podotkl. Zákazník nyní podle něj za své peníze očekává poskytnutí odpovídajících služeb, a to způsobem a v okamžiku, který vyhovuje jemu.

"Jestliže jsme před deseti lety museli vysvětlovat potřebu pojištění jako takovou, nyní musíme přemýšlet, co nového a dokonalejšího nabídnout," souhlasil ředitel Evropské cestovní pojišťovny Vladimír Krajíček. Klient teď klade podle ředitele pojišťovny UNIQA Marka Venuty na pojišťovny požadavky, které před deseti lety nebyly na pořadu dne. "Provádí srovnání nabídek a vyžaduje kvalitní individuální servis," poznamenal.

Dnešní klient se stále častěji rozhoduje podle ceny produktu, upozornil ředitel Allianz Miroslav Tacl. Důvodem je prý také to, že zatímco před deseti lety byly v úrovni poskytovaných služeb ze strany pojišťoven velké rozdíly, dnes je nabídka velmi vyrovnaná, ať už se to týká šíře nabízených produktů, likvidace pojistných událostí a dalších doplňkových služeb. "Silná orientace většiny klientů na cenu je zřejmá a v posledních letech ještě zesílila," doplnil ředitel AIG Luděk Menčík.

Preference klientů se jen velmi pomalu přesouvají od spotřeby, případně snahy dosáhnout vysokého výnosu v krátkém čase, k odpovědnému přístupu k ochraně před nenadálými událostmi, míní ředitel Pojišťovny České spořitelny Petr Zapletal. "V porovnání se západní Evropou i přes dvě velké "edukační kampaně", kterými byly povodně, však český klient stále poměrně málo přemýšlí a řeší dostatečnou úroveň zabezpečení svého majetku," uzavřel šéf představenstva České pojišťovny Ladislav Bartoníček.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK