SOS: Reklamy O2 a T-Mobile mohou klamat zákazníky

22.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. ledna (ČTK) - Reklamy, ve kterých mobilní operátoři Telefónica O2 a T-Mobile lákají zákazníky na víkendové volání zdarma, respektive na nekončící volání a posílání SMS zpráv, mohou podle Sdružení obrany spotřebitelů klamat zákazníky. Firmy totiž v reklamních spotech neuvádějí, že nabídka platí až po využití volných minut či vyčerpání tarifního kreditu. Sdružení se proto obrátilo na Radu pro reklamu, aby posoudila, zda nejde o klamavou reklamu. Oba operátoři obvinění odmítají.

"Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni, či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze," uvedla mluvčí sdružení Ivana Picková. Podle ní je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, ale odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace.

Operátoři O2 i T-Mobile považují tvrzení o klamavé reklamě za nepravdivé. "O podmínkách získání a čerpání volných minut informujeme jak v reklamě, tak v tiskových zprávách a vždy odkazujeme na úplný zdroj informací, tedy www.t-mobile.cz," uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová s tím, že sama reklama vzhledem ke svému formátu i účelu nemůže obsahovat kompletní informace o produktu či službě.

Podle mluvčího O2 Martina Žabky má zákazník vždy možnost být řádně seznámen s celou nabídkou, s podmínkami služby jsou zákazníci vždy seznámeni při její aktivaci a všechny reklamní kampaně O2 jsou v souladu se zákonem.

K tomu, aby šlo o klamavou reklamu, nemusí společnost podle SOS uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. "Proto se sdružení obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudily, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou," dodala Picková.

Na nabídku posílání bezplatných víkendových SMS od Vodafonu si sdružení nestěžuje, ale operátor se pro změnu musí potýkat s falešnými výzvami prostřednictvím SMS. Ty nabádají zákazníky, aby doručenou zprávu kvůli testování v rámci projektu sjednocení sítě Vodafonu v EU rozeslali všem svým známým. "Jedná se o falešnou zprávu, jejíž evidentním cílem je mystifikovat všechny zákazníky Vodafonu, kteří mají možnost posílat v rámci vlastní sítě o víkendu SMS zdarma," uvedl mluvčí Jakub Hrabovský.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK