ČAP: Pojišťovny evidují po orkánu 28.000 škod za půl miliardy Kč

22.01.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. ledna (ČTK) - Klienti domácích pojišťoven nahlásili v souvislosti s orkánem, který v minulých dnech páchal škody na téměř celém území republiky, zhruba 28.000 škod za 485 milionů Kč. Řekl to tajemník České asociace pojišťoven Tomáš Síkora. Největší tuzemské pojišťovny podle zjištění ČTK odhadují, že celkové škody ještě o stovky milionů korun vzrostou.

Česká pojišťovna do pondělního odpoledne evidovala po orkánu 15.695 pojistných událostí a už dnes je jasné, že škody budou proti prvotním odhadům zhruba dvojnásobné, řekl mluvčí Václav Bálek. "Očekáváme, že našim operátorům v call centru v následujících dnech lidé z celé republiky ohlásí asi 25.000 pojistných událostí za přibližně půl miliardy korun," dodal.

Kooperativa zatím registruje více než 6000 škod způsobených vichřicí. Celkové plnění pojišťovna zatím odhadla na více než 100 milionů korun, ale objem i počet škod podle mluvčího Marka Vícha patrně poroste i v dalších dnech. Generali měla k dnešnímu dni hlášeno více než 900 škod, jejichž odhadovaná výše je 35 milionů Kč. Allianz předběžně škody odhadla na 100 až 150 milionů korun.

UNIQA registrovala v poledne 600 škod klientů za 30 až 35 milionů korun. "Nicméně po klidnějším víkendu zažívá naše call centrum opět silný nápor, takže předpokládáme přírůstek dalších 100 až 200 škod a podstatné zvýšení celkové hodnoty škody," podotkla mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

Nejčastějšími škodami jsou zničené střechy, okapy, ploty a auta, míní Bálek. Na některých místech odnesl podle něj vítr celou střechu, většinou však vytvořil nové pracovní příležitosti pro pokrývače a klempíře. "Nejčastějším druhem škod jsou poškozené tašky na střeše, hřebenáče, oplechování, výjimkou nejsou však ani celé zničené střechy," souhlasil Vích. Vedle poškození střešních krytin šlo hlavně o pády stromů a větví na objekty a poškození plotů, doplnila mluvčí Allianz Alena Janotková.

Nejhorší situace a nejvíce hlášených pojistných událostí je podle ní v Praze a ve středních Čechách, nejméně pak na Moravě. Nejvíce volajících klientů ČP je ze středních (4172) a z jižních Čech (2461). "Z konkrétních míst jsme nejvíce telefonátů zaznamenali z Českobudějovicka (přes 700), dále z Klatovska (přes 630) a ze Strakonicka (přes 580)," uvedl Bálek.

Klienti mohou podle něj ještě předtím, než ohlásí pojistnou událost pojišťovně, škodu nafotit, a potom začít opravovat. V každém případě je prý třeba zamezit vzniku dalších pojistných událostí. Má-li tedy někdo otevřenou střechu a hrozí mu, že mu tak do domu nateče, je nutné, aby ji třeba jenom dočasně zakryl. Nutné zachraňovací náklady tvoří při kalamitách součást pojistného plnění, připomněl Bálek.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK