Commerzbank uskutečnila akvizici Dresdner Bank

15.09.2008 | , Commerzbank
ÚČTY A SPOŘENÍ


Commerzbank uskutečnila akvizici Dresdner Bank a stala se nejvýznamnější bankou pro soukromé i firemní zákazníky v Německu.


Commerzbank a Alllianz SE se dohodly na prodeji 100 % Dresdner Bank AG společnosti Commerzbank za cenu přibližně 8,8 mld. eur. Kromě toho Allianz obdrží platbu do fondu, který zajištuje rizika vyplývající z držení portfolia cenných papírů vydaných na základě podkladových aktiv (Asset Backed Securities) držené Dresdner Bank ve výši 975 mil. eur. Dozorčí rady Commerzbank a Allianz schválily smlouvu na své schůzi dne 31. srpna 2008. Transakce proběhne ve dvou krocích a má být dokončena nejpozději do konce roku 2009 s výhradou souhlasu regulačních a antimonopolních orgánů.


„Využíváme jedinečné příležitosti učinit z Commerzbank nejvýznamnější banku pro soukromé i firemní zákazníky v Německu,“ řekl Martin Blessing, předseda představenstva banky. „Budujeme lídra trhu evropského významu a vytváříme přidanou hodnotu pro naše akcionáře. Tato transakce zároveň zajistí mnoho atraktivních pracovních míst na dlouhou dobu, ačkoliv bohužel nemůžeme zachovat všechny současné pozice.“


„Tato transakce je milníkem pro konsolidaci bankovního sektoru v Německu a posiluje německou ekonomiku,“ uvedl Michael Diekmann, generální ředitel Allianz. „S podílem cca 30 % se Allianz stane největším akcionářem Commerzbank a získá přístup k její rozsáhlé distribuční síti.“


„Commerzbank a Dresdner Bank se k sobě úžasně hodí – máme vynikající vyhlídky na růst a nejefektivnější distribuční platformu v německém bankovním sektoru,“ vysvětlil Blessing. „Nová Commerzbank se stane ještě mocnějším a spolehlivějším partnerem pro své klienty.“


Nová Commerzbank se zaměří na tyto segmenty: soukromé a firemní zákazníky, malé a středně velké podniky (tzv. Mittelstandsbank), střední a východní Evropu, korporátní klientelu a kapitálové trhy (včetně financování veřejného sektoru) a komerční nemovitosti. Commerzbank bude pokračovat ve svém úspěšném podnikatelském modelu, který vyvinula během posledních let. Její strategické postavení významného poskytovatele finančních služeb orientovaného na zákazníky se zaměřením na Německo a se silnou pozicí ve střední a východní Evropě rovněž zůstane nedotčeno.

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ