Controlling odbytu a ziskovosti zákazníků

22.12.2004 | , Point Consulting
Konference


Jak zvýšíte efektivnost Vašich prodejních aktivit.

  • Kód akce:  CZ-C07
  • Termín: 26. - 27. 05. 2005
  • Místo konání: Hotel Olympik, Praha 8 


Přednášející
Ing. Radek Rmoutil
, vedoucí controllingu, Kofola
Ing. Jan Vyčítal, manažer controllingu, Škoda Auto
Ing. Jaroslav Zatloukal, ředitel pro ekonomiku a logistiku, MAXXIUM CZECH
Ing. Pavel Franc, finanční ředitel, Akuma

Každý podnik se snaží co nejefektivněji umístit své produkty na trh a přitom neustále monitorovat jejich úspěšnost. Dokáže však opravdu každý vyčíslit a průběžně hodnotit efektivnost svých prodejních aktivit?

Právě v době, kdy podniky disponují stále omezenějšími zdroji se tato otázka stává strategickou. K jejímu zodpovězení napomáhá právě controlling odbytu, jehož úkolem není jen cenotvorba, analýza tržeb, tržních podílů a celkových nákladů odbytu, ale také strategické propočty nových produktů a vyhodnocování ziskovosti jednotlivých segmentů zákazníků, skupin produktů či regionů.

Na semináři budete upozorněni na klíčové faktory úspěchu při budování    a umístění efektivního controllingu odbytu do systémů řízení podniku. Dozvíte se m.j. jak  pomocí sjednávání cílů a odměňování na bázi marží zvýšíte výkonnost a motivaci Vašich pracovníků prodeje.


Obsah semináře

  • Úkoly controllingu odbytu, jeho organizace a návaznost na celopodnikový controlling
  • Nástroje strategického controllingu při rozhodování o trzích, výrobcích a zákaznících
  • Přístup k tvorbě cen – zisková přirážka, Target Costing, cenové kalkulace
  • Kalkulace krycích příspěvků produktů, zákazníků, odbytových oblastí a prodejců
  • Přiřazování specifických fixních nákladů a distribučních nákladů, klíčování společných nákladů
  • Vícerozměrné analýzy ziskovosti
  • Kategorizace zákazníků pomocí Activity Based Costing principu - systémy slev ve společnosti
  • Indikátory včasného varování a systémy ukazatelů, měření výkonnosti oblasti odbytu, doporučení pro management
  • Motivace pracovníků odbytu na zlepšení celkového výsledku podniku - klíčové ukazatele pro systémy odměňování.


S pomocí controllingu odbytu

  • zhodnotíte efektivnost Vašeho odbytu a identifikujete mezery ve výsledku
  • zprůhledníte příspěvky skupin zákazníků / produktů / regionů k celkovému výsledku podniku ¨
  • zvýšíte motivaci pracovníků odbytu – nejen ke zvyšování tržeb, ale zlepšení výsledku podniku.


Program semináře

1. den - 26. 5. 2005
9:00 - 17:00
9:00 - 12:30    Ing. Jan Vyčítal
                      manažer controllingu, Škoda Auto
10:30 - 11:00   Coffee break
12:30 - 13:30   Společný oběd

13:30 - 17:00   Ing. Radek Rmoutil
                       vedoucí controllingu, Kofola
15:00 - 15:30   Coffee break

2. den - 27. 5. 2005
9:00 - 17:00
9:00 - 12:30    Ing. Jaroslav Zatkoukal
                      ředitel pro ekonomika a logistiku, MAXXIUM CZECH
10:30 - 11:00   Coffee break
12:30 - 13:30   Společný oběd

13:30 - 17:00   Ing. Pavel Franc
                       finanční ředitel, Akuma                     
15:00 - 15:30   Coffee break


Dojmy účastníků z minulého semináře

Správný výběr lektorů z různých firem,  praktické a zajímavé informace."
Eva Puttová, vedoucí controllingu, Poděbradka
Lucie Sabáková, key account manager, Poděbradka

Odborná kvalifikace přednášejících, výborná organizace akce."
Aleš Jakubec, obchodní oddělení - péče o zákazníky, BTV Plast

Potvrzení obecné platnosti principů využívaných v naší společnosti. Příklady z praxe. Postupy cenotvorby v etapě přípravy nových výrobků. Připravené materiály a cvičení."
Karel Havlík, controlling, TATRA


Cena:  14500 Kč+ 19% DPH   
Cena pro členy klubu:    12000 Kč+ 19% DPH


Kontakt:

Více informací naleznete na této stránce.
Přihlášku můžete přímo vyplnit zde.

Autor článku