Skupina ArcelorMittal indického miliardáře Lakšmí Mittala musí podle podmínek Evropské komise ostravskou huť a několik dalších evropských podniků prodat, aby neměla moc velký podíl na evropském trhu po akvizici největší evropské ocelárny Ilva v Itálii. Podmínkou pro uzavření transakce je i schválení kupce Evropskou komisí a projednání s odbory.
Odboráři AMO, který má i s dceřinými firmami téměř 7000 zaměstnanců, vyjádřili obavy, že prodej huť nezvratně poškodí. Liberty podle nich nemá žádné plány do firmy v budoucnu investovat a chce skupině ArcelorMittal přenechat část emisních povolenek přidělených pro výrobu v Ostravě. Odboráři uvedli, že Liberty nemá zájem o energetiku, která je klíčovým zařízením huti, a chce být do budoucna závislá na skupině ArcelorMittal. Znepokojení vyjádřil v dopise EK i premiér Babiš.
Liberty sdělila, že hodlá pokračovat v nastaveném investičním plánu AMO, který byl v minulosti připraven, a příští rok chce zvednout produkci oceli o 500.000 tun na 2,5 milionu tun. Zástupci firmy uvedli, že zajistili dohodu o nákupu energií za konkurenceschopné ceny a nechávají si otevřenou možnost odkupu energetických závodů. Co se týče emisních povolenek, transakce má podle nich zajistit nepřerušené rentabilní pokračování další výroby.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
