...za vhodnější, než vymýšlení něčeho úplně nového, ať již se to týká vývoje nového produktu či organizace dodavatelských řetězců. V 80. a 90. letech se hledání těch nejlepších postupů stalo globálním jevem. Zejména americké a evropské firmy se v té době snažily změnit svůj provoz podle toho, jak fungovaly japonské společnosti. Hrozí ovšem, že u úspěšných firem budeme vše, co udělají, pokládat za vzor pro další. A to aniž bychom zkoumali, v jakém kontextu bylo jejich úspěchů dosaženo. Pokud se přitom budeme snažit o obecné závěry na základě mimořádných okolností, můžeme naše podnikání spíše ohrozit. Ikonou inovací je v současné době například společnost Apple. Ta má jedinečný mix dobrého vedení, talentu, strategie a technologie, což ji dovedlo k mimořádnému úspěchu. Vyvstává tak otázka, zda nemůžeme tuto firmu považovat za model pro ostatní.