Pracovní neschopnost
Minimalizujte ztráty vašeho příjmu
Pojištení denní dávky při pracovní neschopnosti se sjednává pro případ ztráty výdělku, jehož příčinou je pracovní neschopnost z důvodu nemoci či úrazu. Po dobu trvání pracovní neschopnosti je vám přiznána náhrada od pojištovny za dny, které pojištovna uzná. Tato denní dávka by měla spolu s nemocenským pojištením pokrýt průměrný měsíční příjem.
Pojištovna nevyplácí přesnou ztrátu příjmu, ale sjednanou denní dávku násobenou počtem dní, které strávíte v pracovní neschopnosti. Pojišťovna navíc stanoví karenční (čekací) dobu, která se nezapočítává do dnů pracovní neschopnosti, za které pojištovna plní, a také stanovuje maximální délku léčby jednotlivých onemocnění. Pokud budete v pracovní neschopnosti déle než je tato mez, pojištovna proplatí jen tolik dní, kolik činí maximum. Karenční dobu si můžete pri uzavření pojistné smlouvy zvolit. Většinou se pojištení uzavírá s délkou čekací doby 8, 15, 22, 29 nebo 36 dní.
Plnění poskytuje pojišťovna většinou zpětně, tedy až po ukončení neschopnosti. Jako pojištěný musíte o náhradu zažádat. V případech, že neschopnost trvá delší dobu, nebo se předpokládá vzhledem k onemocnění, že trvat delší dobu bude, má pojištený můžete požádat o zálohu.
Minimální denní dávka (plnění) činí zpravidla 100 Kč, maximální až 1 500 - 2 000 Kč. Pojištený si může kdykoli výši denní dávky změnit. Pozor! Při součtu plnění v rámci státní nemocenské dávky a dávky denního odškodného ze soukromého zdravotního pojištění by neměl být překročen průměrný příjem.
Cena za pojištení denní dávky při pracovní neschopnosti závisí na věku, pohlaví, délce čekací doby a výši denní dávky. Příklady uvedené v následujících tabulkách jsou počítány pro roční platby pojistného na 100 Kč denní dávky. Pro vyšší dávky lze cenu pojištění odvodit. Pojistné na 200 Kč denní dávky se vypočítá jako dvojnásobek dávky základní. Výhodou mohou být slevy za bezeškodní průběh pojištení v předešlém roce.
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
