Ringier by se rád zúčastnil digitalizace TV vysílání v ČR

04.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 4. dubna (ČTK) - Mediální skupina Ringier AG pečlivě sleduje v ČR nastávající přeměnu letitého analogového zemského TV vysílání na digitální a ráda by se jej zúčastnila. Konkrétní plány ale zatím neexistují. Řekl to generální ředitel koncernu Ringier AG Martin Werfeli. Ringier loni investoval do švýcarského Radio Energy i rumunské televize Kanal D a svou pozornost nyní čím dál více zaměřuje i na digitalizaci a nové technologické způsoby komunikace včetně webové televize.

Firma nyní vydává na 120 tištěných titulů, ale provozuje i dvě rádia a dvě TV stanice a 50 internetových webů. V České republice vydává deníky Blesk, Aha! a Sport nebo časopisy Reflex a ABC. Podle obratu ve výši 153,1 milionu švýcarských franků (podle aktuálního kurzu asi 2,4 miliardy korun) je trh v Česku nejsilnějším v zemích střední a východní Evropy, v nichž Ringier působí.

Současný zákon v ČR počítá s tím, že po vypnutí analogového zemského TV vysílání a jeho nahrazení digitální formou bude v éteru dostatek prostoru pro nové zájemce o vysílání. Licenci k vysílání tak bude moci získat téměř každý, kdo o ni požádá, tak, jak to již nyní funguje u licencí pro kabelové a satelitní vysílání.

Otevřením tohoto trhu v souvislosti s technickým vývojem vznikají podle Werfeliho nové možnosti, což je podle firmy vidět i na jiných trzích i ve Švýcarsku. "Rádi bychom se účastnili tohoto vývoje, ale v současné době v ČR nemáme žádný konkrétní plán, protože podmínky ještě nejsou tak daleko," uvedl Werfeli.

"V současné době se zaměřujeme na to, že bychom chtěli být partnery televizních kanálů a vyrábět obsah či programy tak, jak už to děláme několik desítek let ve Švýcarsku," míní šéf Ringieru. Podle něj to platí nejen pro ČR, ale téměř pro všechny země střední a východní Evropy, kde působí a kde je možné tisknout noviny a časopisy a dělat televizi. "V současné době ještě nemáme žádné konkrétní plány a z tohoto důvodu ani výhledová partnerství," dodal ale.

Televize a televizní pořady ale hodlá Ringier více a více propojovat se svými tradičními tištěnými tituly i s novými technologiemi na internetu či prostřednictvím mobilních telefonů. "Ale jak můžeme všechna tato různá média obsloužit, jestli některá budeme mít ve vlastnictví, nebo se budeme na tom podílet formou partnerství, to je v současné době velice otevřené, proto nemohu konkrétně odpovědět," uvedl na otázku, zda již Ringier má vyhlédnuté konkrétní partnery či akvizice.

"Chceme rozšiřovat své webové platformy, nejen v ČR, ale i na jiných trzích. Pokud to bude technicky možné, tak bychom chtěli v jednotlivých zemích také dělat webovou televizi," podotkl.

Ringier AG ke konci roku ohlásil převzetí švýcarské společnosti media swiss, která provozuje internetové servery. V České republice nedávno změnil majitele portál Atlas.cz a podle neoficiálních informací údajně zvažují prodej i majitelé největšího vyhledávače v ČR Seznam.cz. Tímto směrem se ale zřejmě pozornost firmy nezaměřuje.

"Musíme rozlišovat, jednak co bychom mohli a co můžeme koupit. A ne v každém případě je smysluplné kupovat nebo získávat stávající velké platformy, například z hlediska kupní ceny," míní Werfeli. Firma se také domnívá, že má velice silné značky, v Česku například Blesk, a je možné je kombinovat s know-how ze zemí, v nichž působí. "Na základě těchto dvou pilířů můžeme potom vytvářet něco nového," podotkl Werfeli.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK