Soud EU podpořil pruhy Adidasu jako ochrannou známku

10.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Lucemburk 10. dubna (ČTK) - Nejvyšší soud Evropské unie rozhodl ve prospěch výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas a jeho charakteristické obchodní značky, kterou jsou tři pruhy. Dal tak za pravdu německé společnosti, která si stěžovala, že konkurence používá podobné značení se dvěma pruhy, které její ochrannou známku poškozuje. Konkurence argumentovala, že toto značení je všeobecné, a může ho tak užívat.

Adidas zažaloval u nizozemského soudu několik maloobchodních firem, které na své oblečení umísťovaly podobným způsobem dva pruhy. Požadoval, aby jakákoliv třetí strana přestala používat stejné nebo podobné značení, které podle ní může být zmatečné. Nizozemský soud požádal v tomto případě o radu Evropský soudní dvůr.

Oponenti Adidasu - Maca Mode, C&A, H&M a Vendex KBB - argumentovali, že dva pruhy se liší od tří pruhů, které používá sportovní gigant. Evropský soud však nepřijal argument, že symboly, jako pruhy, mohou být využívány všeobecně.

Soud rozhodl, že v případě ochraných známek je pouhá skutečnost, že významná část veřejnosti potvrdí podobnost mezi oběma symboly, dostatečná k tomu, že právo na ochranou známku je porušováno. Adidas tak podle rozhodnutí může zabránit dalším konkurentům v používání dvou pruhů, které jsou umístěné tak, že by mohly lidem připomínat jeho známou ochranou známku.

Geografický původ, tvar nebo funkce produktů může být zařazena na seznam výjimek, na které nemůže být poskytnuta ochranná známka. Například soud již dříve stanovil, že tvar holicích strojků nemůže mít ochranu před konkurenty. Pruhy však na tento seznam nezařadil, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK