Kampaň ČEZ nám mnoho zákazníků neodebrala, tvrdí konkurence

20.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. dubna (ČTK) - Marketingová kampaň, kterou spustila v půlce ledna energetická společnost ČEZ, zlákala podle konkurenčních obchodníků jen nepatrný počet odběratelů elektřiny. Společnost ČEZ, jejíž tržní podíl na dodávkách domácnostem a malým podnikům klesl loni na 60 procent z předloňských 62 procent, ale kampaň hodnotí pozitivně.

"Od zahájení kampaně do konce ledna odešly dvě pražské domácnosti. ČEZ na to reagoval mimořádným zintenzívněním reklamní kampaně včetně zahájení podomního prodeje a do konce února odešlo celkem 150 klientů," řekl na dotaz ČTK mluvčí Pražské energetiky (PRE) Petr Holubec. Elektřinu od PRE si kupuje zhruba 585.000 převážně pražských domácností.

Právě dvěma největším konkurentům, tedy PRE a skupině E.ON, která má zákazníky zejména na jihu Čech a Moravy, se ČEZ pokusil přetáhnout klienty. V kampani tvrdil, že jeho tarify jsou výhodnější.

"Jedním z našich cílů bylo samozřejmě získat nové zákazníky, neméně důležitým cílem však bylo i informovat zákazníky o otevřeném trhu a konkurenčním prostředí," řekl ČTK mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Nechtěl ale sdělit, kolik přesně odběratelů od konkurentů přešlo.

"Výsledky kampaně se stále ještě vyhodnocují, kvůli různě dlouhým výpovědním lhůtám u jednotlivých obchodníků nelze v tuto chvíli finálně kvantifikovat její dopad," uvedl. ČEZ tvrdí, že mezi novými zákazníky jsou bývalí zákazníci obou největších konkurentů zastoupeni přibližně stejnou měrou.

Od Pražské energetiky odešly podle Holubce pouze domácnosti, které používají elektřinu jen na svícení a provoz běžných spotřebičů. "Nebyly to domácnosti, které elektřinou topí a ohřívají vodu, protože v těchto sazbách je PRE mnohdy levnější než ČEZ," uvedl Holubec.

Kampaň, během níž mohli lidé v inzerátech a na billboardech spatřit slogany "NePREplácejte účty. ČEZ je levnější!" a "NejsmE ONi. ČEZ je levnější!", odstartovala 14. ledna a podle Kříže již byla ukončena. Na reklamní bannery, které celou akci provázely, lze však stále narazit například na webových stránkách společnosti ČEZ. Podle dřívějších odhadů médií kampaň přišla ČEZ na 20 milionů korun.

Domácnosti si mohou zvolit svého dodavatele elektřiny od roku 2006, vedle tří velkých společností operuje na trhu několik menších firem. Obchodníci bojují o klienta rozdílnými cenami tzv. silové elektřiny, která tvoří přes polovinu celkových plateb, i rozsahem poskytovaných služeb.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK