HN: Nova v blízké době spustí internetový zpravodajský portál

22.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. dubna (ČTK) - Televize Nova podle dnešních Hospodářských novin (HN) v nejbližších dnech spustí vlastní zpravodajský a zábavní internetový portál, s nímž se chce stát nejvýznamnějším hráčem na trhu. Název portálu televize tají, na webové adrese Novy podle šéfa televize Petra Dvořáka fungovat nebude.

"Chystáme nový zpravodajský portál, investovali jsme do něj už desítky milionů. Postavili jsme kvůli tomu i novou redakci," řekl deníku Dvořák. Podle dřívějších informací Nova na rozjezd vlastního internetového portálu letos vyčlenila přibližně 100 milionů korun. Šéfem zpravodajství na něm je bývalý ředitel zpravodajství a publicistiky ČT Zdeněk Šámal.

Nova původně uvažovala také o koupi zavedeného internetového portálu. Média spekulovala o tom, že by mohlo jít o portály Atlas.cz nebo Centrum.cz. S některými portály se televize nakonec dohodla na šíření reklamních spotů, které se objeví například v herních sekcích na internetových stránkách Seznam.cz a Atlas.cz.

Budoucí konkurenti Novy se nástupu televize do jejich oboru nebojí. "Nejprve se podíváme, co Nova předvede. Všude ve světě se televize snaží a budou snažit vstoupit na internet. Tam, kde ale televize uspěly, bylo to spíš po spojení s jiným, už prosperujícím serverem," řekl HN šéf spojených portálů Centrum a Atlas Pavel Mucha. "Novy se neobávám. Bude to jeden z 20 portálů, které jsou na trhu," uvedl majitel české internetové jedničky Seznam.cz Ivo Lukačovič.

Odborníci ale úspěchu celoplošné televize na internetovém trhu věří. "Kdyby se Nově povedlo uspět, tak by došlo k výrazné změně v rozložení sil v internetové reklamě, kterou v současné době ovládají tři firmy," řekl deníku Štěpán Wolde z mediální agentury Media One. Televize podle něj mají šanci, protože mají schopnost vytvářet události, jako se to povedlo například Primě u první série VyVolených.

Také Prima potvrzuje zájem o internet a internetovou reklamu, v níž se mají letos podle odhadů protočit minimálně tři miliardy korun. "Zájem je slabé slovo, protože internet je nedílnou součástí jakékoliv úspěšné televize," řekl HN šéf televize Prima Marek Singer. Stále podle něj ale není jisté, jakou cestou se jeho televize na internet vydá. "Může to být i majetkové propojení či partnerství. Portály totiž nemají obsah, který naopak my máme," poznamenal Singer.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK