Kyjovský Vetropack loni zvýšil tržby na 2,2 miliardy korun

07.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 7. května (ČTK) - Výrobce obalového skla Vetropack Moravia Glass (VMG) loni díky zvýšené poptávce po obalovém skle meziročně zvýšil tržby o 3,9 procenta na 2,2 miliardy korun. Největší růst na domácím trhu vykazovalo sklo pro pivní a vinařský průmysl. ČTK o tom dnes informoval předseda představenstva VMG Marcello Montisci. Firma prodala 897 milionů kusů skleněných obalů, což je o 3,2 procentního bodu více než v roce 2006.

"Poptávka po obalovém skle roste stabilně již druhým rokem, a to v celé Evropě. Mezi nejvýznamnější exportní trhy patří Polsko, Rusko a Rumunsko," řekl Montisci. Export se loni snížil z 51 procent v roce 2006 na 42 procent, stejný podíl výrobků firma vyvezla také v roce 2005.

Nejvíce výrobků VMG spadá do kategorie obalů pro piva a nealkoholické nápoje, která se na celkovém prodeji podílela 47 procenty. Druhou největší skupinou je konzervové sklo, kam patří například obaly na dětskou výživu, kávu, majonézy a zavařeniny.

Společnost VMG Kyjov vyrábí kolem 300 druhů skleněných obalů a zaměstnává zhruba 430 lidí. Patří do švýcarské skupiny Vetropack Holding AG. Obrat skupiny se loni meziročně zvýšil o 17,6 procenta na 700 milionů švýcarských franků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK