ČS a ČSOB podaly trestní oznámení kvůli úniku dat klientů

11.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. května (ČTK) - Česká spořitelna a ČSOB podaly trestní oznámení kvůli citlivým datům svých klientů dostupným na internetu. Informovala o tom dnes televize Nova. Spořitelna ví o úniku dat u stovky svých klientů, ČSOB u jednoho zákazníka. Banky tvrdí, že informace neunikly od nich.

Uživatel ze severní Moravy, který Novu kontaktoval, objevil na internetu dva rozsáhlé soubory, jež podle něj obsahují data asi tří stovek klientů České spořitelny a jednoho zákazníka ČSOB. Jde o telefonní čísla klientů, jejich e-mailové adresy a údaje o typech a peněžním stavu jejich účtů. Data jsou z roku 2004 a mají podobu zkopírovaných náhledů obrazovek. Asi stovka klientů České spořitelny už si údajně musela změnit přístupová hesla u internetového bankovnictví.

Obě banky vylučují, že by data unikla přímo od nich. "Domníváme se, že klienti se přihlásili do nedůvěryhodných počítačů," řekla televizi Pavla Plachá z firemní komunikace České spořitelny. "Pravděpodobně se připojil z nezabezpečeného počítače, ztratil heslo a potom se někdo dostal do jeho účtu," uvedl mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.

Soudní znalec v oboru počítačové bezpečnosti Vladimír Smejkal se ale domnívá, že úniku nastal přes databázi banky. "Pravděpodobně cestou někoho, kdo třeba tu databázi servisoval," popsal Nově možný způsob ztráty dat.

Terčem řady útoků se stali klienti tuzemských bank v prvních měsících letošního roku, nejvíce klienti České spořitelny. Především je zasáhla vlna falešných e-mailů, které se snažily vylákat údaje pro zneužití platebních karet na internetu. Banka následně zvýšila ochranu svého internetového bankovnictví.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK