Hesensko: Nejlepší nabídku na Opel předložila Magna

22.05.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 22. května (ČTK) - Nejlepší nabídku na převzetí německé automobilky Opel zřejmě předložil kanadsko-rakouský výrobce autodílů Magna International. Řekl to dnes předseda zemské vlády Hesensko Roland Koch. Naopak nabídka italského rivala Fiat premiéra zklamala. Opel sídlí právě v Hesensku.

Nabídku na převzetí Opelu podali tři zájemci, vedle Fiatu a Magny ještě investiční společnost RHJ International. Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta se ale potýká s finančními problémy, a proto se chce zbavit některých značek. Opel je jednou z nich.

Představitelé německé vlády by se měli ještě dnes setkat na kancléřství v Berlíně, kde budou o nabídkách jednat.

"Myslím, že je (ty nabídky) můžeme seřadit a že nabídka Magny se nejvíce blíží nadějím a přání mnoha lidí v německé politické aréně i mezi zaměstnanci," řekl Koch jedné německé rozhlasové stanici. "Je zde i velmi zajímavá nabídka od finančního investora se skupinou, v níž je i společnost Ripplewood," dodal premiér s odkazem na holding RHJ International, který je registrovaný v Belgii.

"Někoho samozřejmě zklamalo, že nabídka Fiatu je velmi vzdálena tomu, v co řada lidí doufala. Je to nabídka, která vyžaduje nové myšlení, pokud se o ní má uvažovat. To řazení je naprosto jasné," řekl dále Koch a naznačil, že nabídka Fiatu se mu zamlouvá nejméně. Právě Fiat ale věřil, že má vysoké šance na úspěch.

Koch přiznal, že ani jedna nabídka nezaručuje, že všechna pracovní místa v německých továrnách Opelu zůstanou zachována. Opel má v Německu čtyři závody a podle agentury Reuters v nich zaměstnává asi 25.000 lidí. Nabídka Magny ale podle něj dává největší šance, že většina pracovních příležitostí by mohla být v německých továrnách Opelu zachována.

"Koncept Magny klade velký důraz na nové myšlenky, nové trhy a nové klienty. Ostatní se zaměřují hlavně na racionalizaci," poznamenal předseda hesenské vlády. Opel, přestože je součástí americké automobilky, má kořeny v Německu, kde vznikal v 19. století.

"V nové evropské skupině Opel nelze udržet všechna pracovní místa, jsou zde ale koncepty, které německým továrnám nabízejí zajímavější vyhlídky než koncepty jiné. Nabídka Magna je jednou z těch, která takové zajímavější vyhlídky nabízí," uzavřel Koch.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK