Prodej nových aut v Polsku do března klesl, Škodě se ale zvýšil

08.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Varšava 8. dubna (zpravodajka ČTK) - Prodej nových automobilů v Polsku od ledna do března meziročně klesl o desetinu. Podepsala se na tom letošní drsná zima i to, že loni si touto dobou pro auto do Polska díky mimořádně slabému kurzu zlotého a šrotovnému v jejich zemi jezdilo mnoho Němců. Největší zájem mají zákazníci v Polsku nadále o Škodu, její prodej se na rozdíl od jiných značek zaujímajících přední příčky oblíbenosti v prvním čtvrtletí zvýšil. Vyplývá to ze zprávy institutu Samar, který se zabývá výzkumem trhu s automobily.

Celkem se za leden až březen v Polsku prodalo 79.114 nových aut, což je o deset procent méně než v tom samém období před rokem. Nejslabším měsícem byl únor, kdy si zákazníci v Polsku kvůli mrazivému počasí a neobvykle velkému množství sněhu koupili téměř o pětinu nových automobilů méně než loni.

V prvním čtvrtletí se v polských autosalonech prodalo 9230 aut značky Škoda, což je o 2,34 procenta více než před rokem. Škoda tak posílila svoji pozici na zdejším trhu, její podíl se zvýšil z 10,25 procenta na 11,67 procenta. Druhou nejprodávanější značkou je Toyota, která ale oproti loňsku v prvním čtvrtletí zaznamenala skoro jedenáctiprocentní pokles prodeje. Na třetím místě je Fiat. Vozů této značky se meziročně prodalo o přibližně 28,3 procenta méně.

V Česku prodej nových aut v letošním prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 3,6 procenta na 41.725 vozů.

Prodej nových aut v Polsku Pozice Značka Prodej leden až březen 2010 Meziroční změna (v procentech) Podíl na trhu (v procentech) 1. Škoda 9230 2,34 11,67 2. Toyota 7010 - 10,88 8,86 3. Fiat 6733 - 28,26 8,51 4. Volkswagen 6118 - 15,44 7,73 5. Opel 5842 - 22,25 7,38

Zdroj: Institut Samar

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK