"Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice," uvedl ministr. Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls.
Vondruška připomněl, že v době krize se domácí cestovní ruch stal rostoucím protipólem klesající příjezdové i výjezdové turistiky. Zatímco počet dovolených Čechů v tuzemsku loni vzrostl téměř o pětinu, o dovolenou v zahraničí zájem klesl.
Reklamní kampaň "Dovolená v Česku - to letí!" má mimo jiné pomoci mikroregionům, pro jejichž obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.
Počet dovolených českých občanů (v milionech) - pobyty o čtyřech nocích a delší Rok Tuzemsko Zahraničí 2009 5,9 4,5 2008 4,9 5,0 2007 4,9 4,5
Zdroj: Český statistický úřad