Stát chce reklamou zvýšit zájem Čechů o tuzemskou dovolenou

04.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 4. května (ČTK) - Státní agentura CzechTourism (CzT) podpoří domácí cestovní ruch marketingovou kampaní v televizi a rozhlase, na reklamu má připraveno více než 70 milionů korun. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a zástupci agentury. Akce bude dosud největší propagací domácí turistiky, 85 procent nákladů pokryjí evropské fondy.

"Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice," uvedl ministr. Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls.

Vondruška připomněl, že v době krize se domácí cestovní ruch stal rostoucím protipólem klesající příjezdové i výjezdové turistiky. Zatímco počet dovolených Čechů v tuzemsku loni vzrostl téměř o pětinu, o dovolenou v zahraničí zájem klesl.

Reklamní kampaň "Dovolená v Česku - to letí!" má mimo jiné pomoci mikroregionům, pro jejichž obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.

Počet dovolených českých občanů (v milionech) - pobyty o čtyřech nocích a delší Rok Tuzemsko Zahraničí 2009 5,9 4,5 2008 4,9 5,0 2007 4,9 4,5

Zdroj: Český statistický úřad

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK