Prodej aut značky VW v únoru stagnoval, za leden a únor klesl

10.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 10. března (ČTK) - Německý koncern Volkswagen v únoru dodal na trh více než 413.700 vozů této značky, což je zhruba stejně jako před rokem. Za první dva měsíce roku ale odbyt meziročně o 1,6 procenta klesl a dosáhl 920.700 aut, uvedla dnes firma, pod kterou spadá vedle značky Volkswagen také 11 dalších značek, včetně mladoboleslavské Škody. Výkonný ředitel koncernu Martin Winterkorn v německém magazínu PS-Welt poznamenal, že žádné další značky už kupovat nechce.

Zájem o auta značky Volkswagen byl v lednu a v únoru meziročně vyšší v západní Evropě. Na domácím trhu, tedy v Německu, se odbyt meziročně zvýšil o 6,7 procenta. Ve střední a východní Evropě však automobilka dodala o 21,5 procenta méně nových volkswagenů než loni. Odbyt v Rusku klesl o 40,1 procenta na zhruba 12.000 vozů, což skupina vysvětluje pokračující složitou situací na tamním trhu.

V Asii a Tichomoří se odbyt značky Volkswagen za leden a únor zvýšil o 0,5 procenta a v Severní Americe o 3,6 procenta. Slabší odbyt značka zaznamenala v Jižní Americe, kde za oba měsíce dodala o 18,8 procenta méně aut než ve stejném období loni.

Součástí koncernu jsou nyní značky osobních vozů Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche nebo Seat. Hlavní značkou je Volkswagen. Firma je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát i největší automobilkou na světě.

V médiích se před časem objevily spekulace, že by Volkswagen mohl mít zájem například o převzetí automobilky Fiat Chrysler. Winterkorn ale řekl, že další značky už nechce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK