Pro ČT je zřejmě už nyní kampaň s neplatiči výdělečná

21.05.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 21. května (ČTK) - České televizi se dosud v kampani, ve které oslovila neplatiče koncesionářských poplatků, vrátilo zhruba 18 milionů korun dluhů. Vrchní ředitel ČT František Lambert v dnešní televizní diskusi naznačil, že už teď je akce pro televizi výdělečná. "I kdyby akce teď skončila, tak už je pro nás ekonomicky zajímavá," uvedl. Kampaň ovšem dále trvá.

Česká televize zaslala před dvěma týdny půl milionu dopisů lidem, které na základě evidence vedené společně s Českou poštou považuje za dlužníky poplatků. Svůj dluh dosud uhradilo zhruba 72.000 z nich. Náklady na kampaň televize nevyčíslila, Lambert však v pořadu uvedl, že náklady se dají spočítat součtem výdajů za vytištění dopisu a cenou doporučeného dopisu, což v současné době činí 17 korun. Jen za poštovné tedy televize utratila zhruba 8,5 milionu korun. O příjmu firmy BSP Lawyer Partners, které televize dluhy odprodala, se Lambert nezmínil.

"My s touto akcí získáme dost prostředků a dáváme taky databázi (neplatičů) dohromady," uvedl a dodal, že podobné problémy se již nebudou opakovat. Připustil také, že způsob vymáhání poplatků mohl poškodit pověst veřejnoprávní televize. "Samozřejmě zde k určitým problémům a určitému stínu na pověsti došlo, o tom asi nebudeme polemizovat. Z dlouhodobého hlediska nepochybujeme, že tato akce je správná a přinese televizi bohaté ovoce," řekl.

Lambert a právník ČT Martin Elger několikrát zopakovali, že celá kampaň na vymáhání poplatků měla od začátku řadu chyb. Podle Elgera televize podcenila mimo jiné i lidský rozměr celé akce, podle Lamberta měla v dopise uvést období, za které dluhy vznikly. Vrchní ředitel ČT rovněž zopakoval, že televize vrátí peníze lidem, kteří žádný dluh neměli a tudíž zbytečně volali na placenou telefonní linku s tarifem 38 korun za minutu. ČT již dříve uvedla, že jde zhruba o 0,7 procenta případů.

Od začátku roku také běží kampaň zaměřená na osoby, které poplatky neplatí vůbec. Akce za čtyři měsíce přinesla televizi nových 23.000 přihlášených koncesionářů. Lambert věří, že tato kampaň za celý rok přinese televizi dalších 20 milionů korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK