Citigroup se ztratily údaje o čtyřech milionech spotřebitelů

06.06.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


NEW YORK 6. června (ČTK) - Zasilatelská firma UPS ztratila osobní údaje 3,9 milionu zákazníků divize spotřebitelských úvěrů bankovní skupiny Citigroup. Je to dosud největší ztráta osobních údajů v USA, uvedla dnes Citigroup podle CNN.

Viceprezident Citigroup Kevin Kessinger vyjádřil nad incidentem politování. Uvedl, že od července budou tato data zasílána elektronicky v kódované podobě.

Ztráta údajů se týká zákazníků divize CitiFinancial Retail Services, uvedla banka. Dodala však, že žádné větší riziko zneužití těchto dat nehrozí, jelikož úvěry již banka poskytla a žádné další půjčky není možné obdržet, dokud zákazník nepodá novou žádost nebo nepředloží důkaz identity.

UPS potvrdila, že ztratila balík s počítačovými nosiči informací od Citigroup. Mluvčí UPS Norman Black sdělil, že UPS i Citigroup vedou v této věci interní vyšetřování. Zatím není žádný důkaz krádeže nebo podvodu.

UPS přepravuje asi 14 milionů balíků denně. Podle Blacka se spolehlivost dodávek "přibližuje 100 procentům".

V posledních měsících se zvýšil počet případů, kdy velké firmy ztratily informace o zákaznících nebo zaměstnancích. V řadě z nich byly informace například o kreditních kartách zneužity.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK