V září začne vysílat stanice s teleshoppingovými prvky Top TV

21.07.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 21. července (ČTK) - První tuzemská televizní stanice, jejíž program bude z výrazné části založen na teleshoppingu, spustí 5. září vysílání. Řekla to Kateřina Fričová, která za stanicí Top TV společně s dalšími třemi společníky stojí. Televize by měla podle Fričové vysílat v kabelových sítích a nekódovaně přes satelit. Investorem stanice bude společnost Stanford, která spadá pod skupinu podnikatele Karla Komárka.

Licenci dostala společnost United Teleshop od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání loni v dubnu, platná je do roku 2016. Podle Fričové je přímo v programové specifikaci stanice určeno, že je to zábavně-informační stanice s teleshoppingovými prvky. "Říkáme, že je to 'inspiromat', jak využívat volný čas, jak si zjednodušovat život, který člověk musí trávit hodiny v domácnosti," uvedla Fričová, bývalá šéfka Primy.

Teleshoppingový charakter budou mít pořady na Top TV například proto, že závěry vysílaných magazínů budou mít podobu odkazu na firmy vyrábějící zboží či nabízející služby, o kterých budou pořady pojednávat. Zatímco klasický teleshopping je v televizních stanicích časově omezen, podle Fričové u této stanice naopak udělená licence teleshoppingové odkazy v pořadech vyžaduje.

Stanice bude od prvních dnů vysílat 18 hodin denně, od šesti ráno do půlnoci. Měla by se objevit v základní nabídce Mini sítě Karneval a u dalších menších operátorů; síť UPC zatím o zařazení programu do některé z nabídek neuvažuje. "Je to skutečně první stanice podobného druhu u nás," řekl mluvčí Karnevalu Jan Hlaváč. Podle propočtů vedení Top TV by mohlo mít přístup k vysílání přes kabelové sítě a satelit až 700.000 domácností.

Podle obchodního rejstříku má nyní držitel licence United Teleshop čtyři společníky a nikdo nemá většinu. Fričová řekla, že společnost Stanford, jejímž jediným vlastníkem je K & K Capital Group podnikatele Karla Komárka, zakoupí 34 procent akcií firmy; převod podílu v dubnu schválila i vysílací rada. "Hledali jsme investora. I když to bude televize dělaná velice úsporně, tak se pořád bavíme o řádech desítek a desítek milionů korun, co stojí začátek," uvedla.

Podle informací ČTK zažíval loni trh teleshoppingového prodeje pokles, který způsobila zejména nejistota lidí před vstupem do Evropské unie a špatná zkušenost s některými prodejci. Rozvoj trhu se čeká zejména po digitalizaci televizního vysílání. Obrat teleshoppingových firem se odhaduje v řádu stovek milionů korun, přesné údaje nejsou k dispozici.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK