Nejcennější světovou značkou je opět Coca-Cola

25.07.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


LONDÝN 25. července (ČTK) - Nejcennější světovou značkou zůstává Coca-Cola před softwarovým kolosem Microsoft. Z neamerických firem se nejvýše na žebříčku umístil finský výrobce mobilních telefonů Nokia. Vyplývá to ze zprávy konzultační skupiny Interbrand.

Hodnota značky Coca-Cola činí stejně jako v loňském roce 67,5 miliardy dolarů. Hodnota druhého Microsoftu klesla o dvě procenta a třetí počítačové společnosti IBM o procento. Z první desítky si nejlépe vedly jediné dvě neamerické firmy, Nokia a Toyota, jejichž hodnota stoupla o deset procent.

Mezi sto nejhodnotnějšími značkami zaznamenaly největší růst firmy eBay, HSBC, Samsung, Apple a UBS. Největší ztráty měly Sony, Morgan Stanley, Volkswagen, Levi's a Hewlett-Packard.

Nově se do žebříčku sta nejhodnotnějších značek dostaly zasilatelská společnost UPS, internetový vyhledavač Google, farmaceutická firma Novartis, španělský prodejce oděvů Zara, automobilka Hyundai, výrobce luxusního zboží Bulgari a elektronická skupina LG.

V posledních letech si ze všech značek nejlépe vede jihokorejský Samsung. Za posledních pět let hodnota Samsungu vzrostla o 186 procent. V letošním roce dvacátý Samsung překonal i konkurenční japonskou Sony, která je osmadvacátá.

V první stovce je 38 evropských firem, šest japonských a tři jihokorejské. Jedna společnost má sídlo na Bermudách. Zbývající značky patří firmám z USA.

Průzkum je založen na složité metodologii, která využívá množství kriterií. Pokud chce být firma zahrnuta do první stovky, musí hodnota její značky činit minimálně 2,1 miliardy dolarů a nejméně třetina příjmů musí pocházet z jiných oblastí, než je domácí trh.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK