Největší inzertní příjmy mělo loni vydavatelství Mafra

02.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 2. února (ČTK) - Největší hrubé inzertní příjmy v loňském roce mělo vydavatelství Mafra, které ve svých titulech nabídlo inzertní prostor za 2,68 miliardy korun. Na druhé místo tak Mafra odsunula společnost Vltava-Labe-Press s 2,36 miliardy korun, třetí je stejně jako loni Ringier ČR (2,25 miliardy).

Hrubé příjmy vydavatelství bez slev a bonusů loni vzrostly podle ceníkových cen meziročně o 130 milionů na 16,78 miliardy korun, tedy o 8,4 procenta, vyplývá z údajů o monitoringu inzerce TNS A-Connect, které zveřejnila Unie vydavatelů.

Mafra si oproti roku 2004 polepšila o 231,1 milionu korun, tedy o 9,4 procenta. Vltava-Labe-Press zaznamenala pokles o 11,9 procenta, tedy o 318,6 milionu korun. Třetí zůstal Ringier ČR, jehož příjmy stouply o 381,4 milionu korun; to je nárůst o 20,4 procenta.

Podíl Mafry na reklamním trhu dosáhl 16 procent, následuje VLP (14 procent), Ringier (13,4 procenta), Borgis (5,5 procenta) a Economia (pět procent).

Z prvních 15 vydavatelství seřazených podle výše příjmů si jich polepšilo 12, u dalších tří nastal pokles, kromě VLP to bylo u Sanoma Magazines Praha a Astrosatu.

Monitoring TNS A-Connect loni zahrnul 124 vydavatelství; největší nárůst se týkal vydavatelství Ebika podnikatele Sebastiana Pawlowského. Firma vydávající loni bulvárně laděné nedělníky Aha! a od srpna i Aha! Sport, loni inkasovala 16,3 milionu korun, což je o 550,5 procenta více než v roce 2004.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK