Staropramen dá desítky milionů do změny vzhledu své hlavní značky

07.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 7. února (ČTK) - Pivovary Staropramen vynaloží desítky milionů korun do změny vizuálního stylu piva Staropramen včetně nové láhve. Podstatnou úpravou vzhledu od obalu, loga a etikety až po venkovní i vnitřní značení hospod chce firma odlišit Staropramen od konkurence a získat nové zákazníky, uvedli její zástupci na tiskové konferenci. Změnu bude doprovázet i reklamní kampaň.

Na českém trhu převládá prodej točeného piva, v obalu se prodává 46,1 procenta celkového objemu a 94 procent balení tvoří skleněné láhve. Mezi nimi převládají hnědé NRW láhve, do nichž se dosud stáčel i Staropramen. Nyní výrobce přechází u tohoto moku na obal ze zeleného skla s delším užším hrdlem.

Jeho výroba je energeticky méně náročná a spotřeba materiálu nižší. Láhev je o 60 gramů lehčí než současný typ, a kamion plně naložený Staropramenem tak bude mít o 1,5 tuny nižší hmotnost.

Podle průzkumů má design obalu u rychloobrátkového spotřebního zboží důležitou roli a vliv na nákupní preference spotřebitelů. V závislosti na druhu výrobků platí, že atraktivnost obalu hraje při nákupní volbě významnou roli přibližně u 60 až 90 procent spotřebitelů, rozhodující pak u 20 až 50 procent, uvedl manažer výzkumu a inovací Pivovarů Staropramen Martin Novák. U piva byl přitom doposud vliv obalu spíš nižší i kvůli věrnosti spotřebitelů jednotlivým pivním značkám a malé rozdílnosti balení.

Na nové zelené lahve přešel na podzim například Budějovický Budvar, který do té doby pivo rovněž stáčel do hnědých NRW lahví.

Pivovary Staropramen mají asi 14procentní podíl na domácím pivním trhu a jsou součástí pivovarské skupiny Inbev.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK