Rada prodloužila vysílací licenci televizi Markíza

07.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Bratislava 7. března (ČTK) - Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi prodloužila televizi Markíza vysílací licenci na dalších 12 let do roku 2019. V případě neprodloužení licence by nejsledovanější slovenská komerční televize, která stejně jako česká televize Nova patří do mediální skupiny Central European Media Enterprises (CME), musela ukončit vysílání v příštím roce. Sdělil to ředitel kanceláře rady Andrej Holák.

Podle Holáka rada posoudila všechny kritéria, jak jí ukládá zákon, a rozhodla, že Markíza splnila všechny zákonné podmínky pro prodloužení platnosti licence.

Licenční rada se žádostí Markízy zabývala již na předchozím zasedání před dvěma týdny. Tehdy však jednání přerušila, protože podle rady neměla firma přiměřené slovenské zastoupení v orgánech společnosti. Markíza proto vytvořila nový orgán, Radu zástupců, a tím podmínku přiměřené účasti v orgánech splnila. Rada zástupců má rozhodovat o zásadních programových věcech a změnách.

Licenční rada i antimonopolní úřad na počátku letošního roku schválily, že CME může v Markíze získat většinový podíl. CME na konci října loňského roku oznámila, že koupila část akcií slovenských vlastníků Markízy a zvýšila tak podíl v televizi na 80 procent. Před transakcí CME sice ovládala většinu finančních toků v Markíze, kvůli nízkému majetkovému zastoupení ale neměla přímý vliv na řízení stanice a licenční společnosti.

Markíza vysílá na Slovensku od roku 1996. Podle posledního průzkumu společnosti MEDIAN SK, který se uskutečnil od poloviny srpna do začátku prosince 2005, vedla Markíza se 60 procenty žebříček sledovanosti mezi slovenskými televizními stanicemi. Za ní skončila Jednotka Slovenské televize, kterou sleduje víc než třetina obyvatel. O procento méně má TV Joj. Na čtvrté příčce se s pěti procenty se umístila česká Prima TV.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK