Reklama na Nově zřejmě podraží méně, než se původně čekalo

23.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. března (ČTK) - Reklamní čas na Nově letos zřejmě podraží méně, než původně z obchodních jednání mezi zadavateli reklamy, mediálními agenturami a Novu vyplývalo. Klienti se původně obávali na základě nového obchodního modelu Novy, třetího, který v krátké době předložila, zdražení až o čtvrtinu ve srovnání s loňskem, aniž by dostali adekvátně lepší podmínky. Předseda Českého sdružení pro značkové výrobky Jan Levora dnes ČTK řekl, že podle jeho informací ze strany mediálních agentur by zdražení mělo být menší.

"Když klient vezme to, co za určitou cenu dostal loni, a bude to požadovat úplně co do kvality a rozsahu i v letošním roce, tak teď to vypadá na deset až 15 procent navrch," uvedl předseda sdružení, které již dříve společně s Asociací komunikačních agentur (AKA) na podmínky ze strany Novy protestovalo dopisem i u vedení majitele Novy, společnosti CME.

"K nějakém zdražení každopádně dojde, určitě to nebude v řádu, ve kterém to původně hrozilo," řekl dnes ČTK předseda AKA Jiří Janoušek; přesnější číslo je podle něj ale zatím předčasné uvádět. Situace se však podle něj přece jen zklidnila. "Není to kritická situace, jaká byla před deseti, 14 dny," poznamenal.

Nova od pondělí otevřela možnost objednávat reklamní časy ve svém vysílání v dubnu. Problém podle zástupců reklamního trhu a zadavatelů spočívá v tom, že stále nejsou s mnohými klienty podepsány dlouhodobé smlouvy minimálně pro letošní rok. Důvodem je, že Nova v krátké době změnila své obchodní modely, a to i na základě připomínek antimonopolního úřadu.

Podle Levory tak ale nyní mají zadavatelé obavy, že pokud si objednají reklamu v dubnu na Nově a nebudou mít uzavřenu dlouhodobou smlouvu, v případě změny objednaných časů by jim Nova mohla začít účtovat ceníkové, tedy podstatně vyšší ceny.

"To vedlo k tomu, že Nova si to uvědomila a v pátek oznámila mediálním agenturám další ústupek, že to, co si teď objednají, mohou zrušit do konce března bez penalizace," dodal Levora.

Speciální podmínky a případné slevy avizoval již minulý týden i ředitel Novy Petr Dvořák. "Do konce měsíce hodláme dokončit dohody se všemi významnými zadavateli. Jako motivaci pro uzavření těchto dohod jsme pro období do konce března nabídli všem klientům speciální podmínky a slevy," sdělil minulý týden ČTK Dvořák.

Nejistota z neuzavřených smluv a posunutí objednávek na dubnovou TV reklamu na Nově vede některé klienty k úvahám omezit či úplně přesunout reklamu z Novy do jiných médií. Mnozí se však bez reklamy v televizi neobejdou.

"Někteří kvůli současné situaci dokonce odešli nebo snížili objem reklamy na Nově. Máme ale stále klienty, kteří zde chtějí inzerovat," citoval dnes deník Hospodářské noviny ředitele mediální agentury Médea Jaromíra Soukupa. Médea zastupuje i některé z největších zadavatelů reklamy, jako například ČEZ nebo Zentiva.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK