Telefónica a O2 zruší platby za příchozí hovory v zahraničí

11.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. května (ČTK) - Mobilní firmy O2 a Telefónica Móviles, které patří stejně jako Eurotel do skupiny Telefónica, začnou koncem letošního roku rušit poplatek pro přijímání hovorů v zahraničí. Firmy to uvedly v tiskové zprávě. Poplatky za příchozí hovory a vysoké ceny roamingu v poslední době kritizovala Evropská komise.

Další službou představenou v rámci projektu My Europe má být již v létě nabídka pro zákazníky na dovolené. V jejím rámci získají lidé jednodušší a levnější paušální sazbu za hlasový roaming v celé Evropské unii. Ve všech zemích EU nabídne příchozí i odchozí hlasové hovory za poplatek mezi 0,50 a 0,59 eura, tedy 14 a 17 Kč, za minutu bez ohledu na použitou síť.

Službu přinášející více než 60procentní úsporu oproti současným tarifům budou moci využívat všichni zákazníci skupiny Telefónica v Evropě, tedy ve Španělsku, Velké Británii, Německu, Irsku a ČR. Jak budou moci tuto nabídku využívat klienti tuzemského Eurotelu, firma oznámí během června.

Služba pod názvem "high roamer" se zaměří na zákazníky se smlouvou, kteří často cestují do zahraničí. Za měsíční poplatek, o jehož výši rozhodne lokální operátor mobilní sítě O2/Telefónica, si zákazník bude moci vybrat zemi nebo skupinu zemí, kde mu budou odchozí hlasové hovory směřující do jiných zemí EU poskytovány za ceny srovnatelné s cenami domácích hovorů, zatímco všechny příchozí hovory budou zdarma.

Volitelné služby podpoří velká letní marketingová kampaň a další reklama za osm milionů eur. Zákazníci společnosti O2 budou moci službu využívat od 1. července 2006, ve Španělsku bude služba k dispozici od poloviny srpna, kdy si většina zákazníků bere letní dovolenou.

Začátkem týdne oznámila konkurenční skupina Vodafone, že do dubna příštího roku sníží ceny roamingového volání o 40 procent. Zlevnění o desítky procent chystá i T-Mobile.

Telefónica prostřednictvím Českého Telecomu drží v Eurotelu 100procentní podíl. Eurotel má kolem 4,7 milionu zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK