Telecom: Počet podvodů s vytáčeným připojením na internet klesá

18.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. května (ČTK) - Počet podvodných přesměrování vytáčeného připojení k internetu v síti Českého Telecomu klesá. Zatímco loni v dubnu firma řešila kolem 450 sporných případů, o rok později to bylo třikrát méně, uvedla firma v tiskové zprávě.

"Podle pravidelné analýzy se tak ukazuje, že opatření, která jsme společně s ostatními operátory učinili v minulém roce, byla správná a výrazně přispěla ke zlepšení celé situace," výkonný ředitel pro regulaci a propojování David Šita. Podle odborníků k úbytku podvodů přispěl i fakt, že klesá počet vytáčených přípojek, které nahrazuje vysokorychlostní ADSL.

Klasické vytáčené připojení k internetu (dial-up) zneužívají podvodníci tak, že pomocí škodlivého software nebo skriptů přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem začínajícím trojčíslím 976 bez upozornění zákazníka. On pak namísto 20 korun za hodinu může v některých případech zaplatit až 6000 korun. V některých případech se tak měsíční účty poškozených uživatelů vyšplhaly i přes 100.000 korun.

Operátoři sdružení v Asociaci provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí se loni dohodli na pravidlech, která mají podvodům zamezit. Podle nich má operátor například povinnost odpojit připojení na čísla s vyšším tarifem s předčíslím 976 maximálně po 60 minutách nebo po překročení účtované částky 4200 korun. Zákazník by měl být dopředu a v češtině informován, že jeho připojení bylo přesměrováno na vyšší tarif a měl by mít k dispozici údaje o poskytovateli služby, včetně kontaktu. S cenou připojení bude muset vyslovit souhlas a údaj o ceně by měl poté svítit na obrazovce po celou dobu spojení, a to ve velikosti nejméně 16 bodů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK