SOS: Lidé by při nákupu přes mobil měli být opatrní

04.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 4. června (ČTK) - Lidé by podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) měli být při nakupování prostřednictvím mobilních telefonů opatrní. Při stahování vyzváněcích log na mobil či využívání různých informačních a zábavních služeb se totiž mohou potýkat s problémy, na které nejsou připraveni. SOS proto na toto téma zorganizovalo anketu, která by měla zvýšit osvětu spotřebitelů.

"Na SOS se již obrátili spotřebitelé, kteří při využívání mobilních služeb narazili," řekl ČTK Tomáš Liškutín z SOS. Jako příklad uvedl spotřebitele, který pro aktivaci přístupu na internetový server odesílal SMS za 50 korun s uvedením nezbytného kódu, ale přišlo mu hlášení, že kód není správný. "Server totiž rozlišoval písmeno O a číslici 0, které na displeji vypadají téměř stejně. Spotřebitel tak musel zaplatit dvakrát," upozornil Liškutín.

Majitelé mobilních telefonů se proto podle něj mohou na internetových stránkách SOS zúčastnit ankety zaměřené na tento druh nakupování. Anketa je součástí mezinárodního průzkumu. "Na stejné stránce se také mohou podělit s ostatními o své praktické zkušenosti, či se přes ni obrátit na radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, která se jim pokusí pomoci zprostředkovat mimosoudní řešení jejich problému," podotkl Liškutín.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK