Tři největší dodavatelé měli v minulém roce společně na trhu podíl téměř 87 procent. Symantec i nadále dominoval trhu s 54procentním podílem. McAfee a Trend Micro získali 19 a 14 procent. Ačkoliv Panda Software získal pouze 3,2 procenta trhu, výrazné prosazení v evropských malých a středních firmách dopomohlo firmě k téměř čtvrtinovému růstu.
"Kromě antiviru hledají zákazníci také funkce protišpiónských programů a různé typy firewallů. V současnosti si tedy průměrně pořídíte čtyři a více produktů. Ale trh začíná konvergovat a objevují se první komplexnější softwarové balíky," uvedla hlavní analytička Gartneru Nicole Latimer-Livingstonová.
Celosvětový trh s antiviry podle ní poroste i v blízké budoucnosti, ale prodej samotných antivirových či protišpiónských pro firmy a spotřebitele bude klesat, protože roste obliba komplexních produktů. "Navíc vstup Microsoftu na spotřebitelský trh s antivirovým softwarem bude mít vliv na větší cenovou konkurenci na trhu," dodala.