Bel Sýry Česko přejmenuje Apetitto, o značku ale dál povede spor

15.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 15. srpna (ČTK) - Společnost Bel Sýry Česko (BSČ) v Želetavě na Třebíčsku přejmenuje tavené sýry Apetitto na Smetanito. O značku Apetitto ale dál povede spor s konkurenční hodonínskou firmou TPK. Zástupci želetavské sýrárny to uvedli na dnešní tiskové konferenci s tím, že sýr se pod novým názvem objeví v obchodech počátkem září. Vyjádření zástupců TPK ČTK zjišťuje.

Uvedení nové značky má podle BSČ vyřešit současnou situaci na trhu, kde vedle sebe existují řadu let dva výrobky s podobným názvem, ale rozdílným složením, výrobním postupem a balením - Apetitto Želetava a Apetito firmy TPK.

Přejmenování výrobku prý nijak neovlivní známkoprávní spor obou firem o původní označení, který české soudy řeší šest let. "Apetito je strategická investice naší firmy, koupili jsme ji jako zavedenou značku a úspěšný výrobek. Nenecháme se o ni připravit," uvedl generální ředitel BSČ Philippe Champlong.

Hodonínská TPK loni na podzim uspěla se svou žalobou u krajského soudu v Brně. Bel Sýry Česko se poté v lednu proti rozsudku odvolala. Dřívější verdikt soudu podle BSČ již jednou potvrdil, že tato firma jako původní výrobce má právo značku Apetitto používat.

Výroba tohoto sýru trvala v Želetavě podle webových stránek firmy 33 let. Receptura vznikla v želetavském závodě Lacrum Brno, výroba zde začala v roce 1973. Kvůli rostoucímu prodeji začal Lacrum o rok později sýr produkovat také v provozu Hodonín. Při privatizaci počátkem 90. let ale závody získali rozdílní majitelé - hodonínský podnik skupina Bongrain, Želetavu francouzský Fromageries Bel.

TPK si na značku Apetito činí nárok, protože ji má od roku 1993 zaregistrovanou u Úřadu průmyslového vlastnictví. Želetavská sýrárna, která později značku upravila na Apetitto, argumentuje prvenstvím v uvedení sýru do výroby i na trh. Podle ní se po privatizaci výrobky začaly lišit, protože obě společnosti nezávisle na sobě upravují složení i technologii výroby.

Bel má podle svých zástupců na českém trhu tavených sýrů podíl zhruba 45 procent. Za ním následuje na druhé a třetí pozici Bongrain a Madeta. Kromě želetavských sýrů prodává BSČ i značku Veselá kráva. V minulých letech převzal značky bývalé Mlékárny Klatovy, jako Matador, Olympic, Vintíř a Rodinka.

Ročně firma českým spotřebitelům prodá přibližně 10.000 tun výrobků při obratu přes miliardu korun. Apetitto tvoří čtvrtinu sýrů z produkce BSČ prodaných v ČR.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK