Media Projekt: Nejčtenějším celostátním deníkem je stále Blesk

09.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 9. listopadu (ČTK) - Nejčtenějším celostátním deníkem v ČR zůstává Blesk, následuje Mladá fronta Dnes a Právo. Vyplývá to z aktuálních výsledků průzkumu čtenosti Media Projekt za období od dubna do září, který uskutečnily agentury GfK Praha a Median. Pořadí na prvních pěti místech se proti předchozímu sledovanému období od ledna do června nezměnilo. Do výsledků průzkumu byly nyní poprvé zařazeny i deníky Aha! a Šíp, naopak v něm opět není zahrnut titul Haló noviny.

Co se týče počtu čtenářů, polepšila si Mladá fronta a Super Spy, naopak deníky Blesk, Právo, Sport, Lidové noviny a Hospodářské noviny zaznamenaly pokles.

Každé vydání Blesku četlo v průměru od dubna do září 1,506 milionu lidí, což je méně o 21.000 proti předchozímu sledovanému období. Druhá MfD zaznamenala nárůst o 68.000 na 1,116 milionu čtenářů. Počet lidí čtoucích si Právo klesl denně o 14.000 na 464.000.

Také čtvrtému Sportu klesla čtenost, a to o 12.000 na rovných 300.000 čtenářů. Páté Lidové noviny denně četlo 216.000 zájemců, což je méně o 16.000 proti prvnímu pololetí. Na šesté místo se při premiéře v průzkumu zařadil deník Aha! s 209.000 čtenáři.

Sedmé jsou Hospodářské noviny, jejichž obsah si pročítalo v průměru 206.000 lidí, což je méně o dvě tisícovky proti prvnímu pololetí. Osmé místo zaujal Šíp se 122.000 čtenáři. Poslední mezi sledovanými celostátními tituly je Super Spy, který zaznamenal nárůst čtenářů o 15.000 na 92.000; tento titul ale v tištěné podobě končí a od ledna bude podle informací vydavatele, společnosti Stratosféra, k dispozici pouze v internetové podobě.

Nejčtenějším regionálním deníkem byl Deník východní Čechy (192.000 čtenářů), následuje Deník severní Čechy (187.000 čtenářů) a Deník západní Čechy (176.000 čtenářů).

Z titulů životního stylu je první Cosmopolitan s 220.000 čtenáři, což je o 17.000 více než od ledna do června. Druhému titulu Elle klesl počet čtenářů o 24.000 na 154.000. Třetí je časopis Marianne, u kterého počet zájemců o jeho obsah stoupnul o tisícovku na 124.000.

Ze společenských časopisů je první Nedělní Blesk s 1,012 milionu čtenářů; proti předchozímu období to znamená nárůst o tisíc lidí. Druhý Rytmus života si polepšil o 29.000 na 876.000 čtenářů. Třetí je Týdeník Květy, který zaznamenal pokles o 27.000 čtenářů na 610.000.

Mezi tituly pro ženy má největší počet čtenářek a čtenářů Blesk pro ženy, v průměru na vydání 802.000, což je více o 18.000 proti prvnímu pololetí. Druhá je Chvilka pro tebe, která si pohoršila o 32.000 na 726.000 čtenářů, třetí je Katka, u níž počet čtenářů klesl o 42.000 na 603.000.

Nejčtenějším ekonomickým titulem je opět Ekonom se 123.000 čtenáři, což je proti prvním šesti měsícům letošního roku méně o 33.000 lidí. Druhé Euro si polepšilo o 12.000 na 95.000 čtenářů, na třetí místo poskočil časopis Osobní finance se 49.000 čtenáři, a o 5000 lidí tak předčil čtvrtý Profit.

Mezi zpravodajskými týdeníky vede Týden, který četlo od dubna do září 232.000 čtenářů, tedy o 11.000 více než v předchozím období. Také druhému Respektu stoupnul počet čtenářů, a to o 12.000 na 105.000. Třetí je Nedělní svět, který četlo 81.000 lidí.

Průzkum se uskutečnil od 1. dubna do 30. září. Celkem bylo podle údajů agentur GfK Praha a Median dotazováno celkem 14.972 náhodně vybraných respondentů z celé ČR.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK