Georg Kapsch se sejde s Řebíčkem dnes v půl čtvrté

23.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. listopadu (ČTK) - Ministr dopravy Aleš Řebíček se dnes bude snažit osobně přesvědčit Georga Kapsche, aby se jeho firma vzdala některých výhod, které jí plynou z dodatku ke smlouvě o mýtném. Spolumajitel rakouského rodinného holdingu Kapsch, jehož česká pobočka buduje v ČR mýtný systém, přiletí dnes na několik hodin do ČR. Setkání se má uskutečnit v půl čtvrté odpoledne, sdělil ČTK důvěryhodný zdroj.

Přestože žádná ze stran sporný dodatek nezveřejnila, objevily se poslední dobou v českém tisku zprávy o nevýhodnosti dodatku, který s Kapschem podepsal tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský. Nerovné postavení státu potvrdil i Řebíček. Podle něj dodatek nedostatečně ošetřuje náhradní řešení mýtného systému. Přitom dnes je již jisté, že i když se systém podaří spustit podle původního plánu od 1. ledna 2007, bude fungovat v provizorním režimu.

Stát by se tak například měl podílet na provozu, pronájmu a zajištění bezpečnosti naftových agregátů, které budou většinu bran napájet místo elektrických přípojek. Dodatek také údajně neumožňuje státu prodloužit platnost dálničních známek v případě, že se systém nepodaří včas dokončit.

Každým dnem se objevují v tisku nová ustanovení dodatku, která jsou pro stát nevýhodná. Podle Hospodářských novin hrozí státu miliardové škody, zatímco Kapsch se sankcím za nedodržení termínů vyhne. Proto úředníci ministerstva dopravy již dva týdny jednají se zástupci Kapsche o novém dodatku, který by postavení státu vůči firmě narovnal. Dnes se tedy do jednání vloží nejvyšší představitelé obou stran. Otázkou zůstává, zda Kapsch povolí ministerstvu dopravy zveřejnit první sporný dodatek ke smlouvě o mýtném.

K dnešnímu dni bylo podle informací Kapsche vztyčeno 157 portálů a vybudováno 165 betonových základových desek. Mýtnou technologií je osazeno 133 bran, celkem jich má být 171. Zda kamiony nad 12 tun opravdu začnou na dálnicích a rychlostních silnicích platit mýtné od 1. ledna 2007, se dnes kromě představitelů Kapsche neodváží nikdo potvrdit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK