Řidiči začnou využívat dálnici D8 k německé hranici 21. prosince

27.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha/Ústí nad Labem 27. listopadu (ČTK) - Úsek dálnice D8 v délce 23,4 kilometru z Ústí nad Labem k německému hraničnímu přechodu v Petrovicích řidiči začnou využívat 21. prosince. Na saské straně uvedou ve stejný den do provozu navazující úsek dálnice A17 do Drážďan. Informoval o tom mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Hoření. Na D8 ještě zbývá dokončit poslední úsek v délce 16,5 kilometru mezi Lovosicemi na Litoměřicku a Řehlovicemi na Ústecku.

Práce na výstavbě nového úseku D8 začaly v roce 2004, náklady dosáhly 19 miliard korun. "Řidiči budou překonávat převýšení 482 metrů přes Krušné hory. Součástí tahy jsou dva tunely, Libouchec a Panenská, druhý z nich je svou délkou dva kilometry nejdelším v Česku," uvedl Hoření.

Stavbu posledního úseku zdržuje protahování správních lhůt u některých řízení a odvolání ze strany občanských sdružení. "Na jaře příštího roku požádáme o stavební povolení a začneme stavět. Reálným termínem otevření úseku je tak rok 2009 či 2010. Náklady vyplynou z výběrových řízení, předběžně je odhadujeme na zhruba osm miliard korun. Zhruba miliardu si vyžádá splnění ekologických požadavků včetně dvou tunelů," doplnil Hoření.

Chybějící úsek dálnice D8 přes České středohoří ŘSD vyřeší stanovením dvou objízdných tras. Většina řidičů bude po zprovoznění dálničního úseku k hranicím s Německem na konci roku nejspíš využívat komunikaci I/30 z Lovosic do Ústí. Jejímu přetížení chce ŘSD zabránit pomocí dodatečného dopravního značení. Mělo by usměrnit provoz nákladních vozidel na silnici I/8 na trasu Lovosice - Bystřany a přes nově zbudovanou okružní křižovatku Nové Dvory na rychlostní silnici R63 a dále po dálnici D8 do Ústí a německých Drážďan.

Ve směru od Drážďan od nového dálničního výjezdu v ústecké čtvrti Trmice bude nákladní doprava svedena do Žižkovy ulice na silnici I/30 podél Labe a poté přes Lovosice a dálnici D8 do Prahy.

Obavy z nárůstu počtu automobilů projíždějících městem mají v Lovosicích. "Přijímáme některá opatření, opravujeme například podchod pod frekventovanou silnicí na Ústí. Objížďky chystané ŘSD jsou částečným řešením. V případě nehody na trase do Ústí se ale zcela jistě dopravnímu kolapsu nevyhneme. Ekologické iniciativy brzdící dostavbu dálnice nám tak velmi zkomplikují život," řekl už dříve tajemník lovosické radnice Václav Kubíček.

Na nápor dopravy se připravuje i Ústí nad Labem. Magistrát omezí v nejbližší době v obci Strážky rychlost na 30 kilometrů v hodině. Kontrolovat její dodržování budou městští strážníci. Občané Strážek požadují také vybudování chodníků a přechodů pro chodce. Chtěli také, aby obcí nesměly projíždět kamiony. To však policie odmítla.

O dopravní situaci na objížďkách, například o tvořících se kolonách aut, budou řidiče informovat proměnné světelné tabule umístěné na D8. Ve směru od Prahy budou před posledním výjezdem u Lovosic a ve směru z Německa před křižovatkou v Trmicích u Ústí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK