HN: Makro příští rok přestaví všechny své prodejny

19.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. prosince (ČTK) - Společnost Makro se rozhodla v příštím roce změnit všechny prodejny po vzoru svého velkoobchodu v pražských Stodůlkách. Za změnou stojí nový šéf Makra Martin Dlouhý, napsaly dnešní Hospodářské noviny.

"Podařilo se nám Stodůlky přestavět tak, aby byl nový sortiment doprovázen novým prostředím. Tato koncepce je velmi úspěšná a v polovině příštího roku začneme do podobné formy přestavovat naše další obchody," řekl Dlouhý.

Přeměna prodejny ve Stodůlkách přišla na desítky milionů korun. Díky tomu si tam zákazníci nyní mohou vybírat z rozsáhlé nabídky značkových vín ve speciálním vinném humidoru, zvětšila se prodejní plocha a zjednodušila orientace mezi jednotlivými odděleními. Firma také rozšířila svou nabídku vína, ovoce a zeleniny, masa a ryb.

Dlouhý, který se stal šéfem Makra na začátku letošního roku, ihned po svém nástupu nastolil novou strategii firmy. Změnil sortiment a neaktivní zákazníky vyřadil z databáze Makra. K další expanzi firmy se Dlouhý v rozhovoru pro HN vyjádřil opatrně, připustil pouze, že základní pokrytí Česka je dokončené.

Společnost Makro Cash & Carry ČR v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi. Loni jí ale klesly tržby z 38,2 miliardy korun v roce 2004 na 37 miliard korun. Společnost Makro patří do nadnárodní skupiny Metro Cash & Carry, pod kterou spadá více než 540 velkoobchodních center ve 28 zemích.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK